Jump to content
Annons

Kan inte öppna projektet


MarAfrem

Recommended Posts

Jag håller på med ett projekt... rätt många synthar och pluggar inblandade och min dator pallar inte.

Nu råkade jag ladda upp en synth för mycket tror jag, så jag skulle behöva ta bort den igen.

Problemet är att jag nu inte kan öppna projektet - Cubase "svarar inte" när jag försöker.

Vad göra?

Min plan:

1)Ta med själva projektfilen på ett USB-minne till min andra dator,

där har jag en gammal version av Cubase och inte de synthar som finns i projektet.

2) Öppna projektet där

3) Ta bort vissa spår, pluggar m.m.

4) Spara (kanske i nytt namn)

5) Ta med det nya projektet till den första datorn

6) Öppna projektet där

7) Se glad ut

Det är väl mest punkt 7) jag oroar mig över - kommer detta att funka, eller kommer inga inställningar finnas kvar när det kommer till de synthar jag inte hade i andra datorn?

Annan plan?

(förutom "Köp ny dator", "mer RAM" då)

//Nagelbitare

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag håller på med ett projekt... rätt många synthar och pluggar inblandade och min dator pallar inte.

Nu råkade jag ladda upp en synth för mycket tror jag, så jag skulle behöva ta bort den igen.

Problemet är att jag nu inte kan öppna projektet - Cubase "svarar inte" när jag försöker.

Vad göra?

Min plan:

1)Ta med själva projektfilen på ett USB-minne till min andra dator,

där har jag en gammal version av Cubase och inte de synthar som finns i projektet.

2) Öppna projektet där

3) Ta bort vissa spår, pluggar m.m.

4) Spara (kanske i nytt namn)

5) Ta med det nya projektet till den första datorn

6) Öppna projektet där

7) Se glad ut

Det är väl mest punkt 7) jag oroar mig över - kommer detta att funka, eller kommer inga inställningar finnas kvar när det kommer till de synthar jag inte hade i andra datorn?

(förutom "Köp ny dator", "mer RAM" då)

//Nagelbitare

Enklaste lösningen är att temporärt flytta din mapp med pluggarna till ett annat ställe så att cubase inte kommer åt dem när det startar.

Sen laddar du upp ditt projekt, tar bort pluggar.

Flytta tillbaka mappen med pluggarna.

Starta upp projektet.

Se glad ut! 😉

Annan plan?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bara en fråga.. hur länge har du väntat på är den säger att "programmet svarar inte"

Du vet att det kan ta upp till några minuter innan allt är färdigladdat va?

I mina megaprojekt kan det bli så ibland, när man använder jäkligt tynga synthar som är samplebaserade med stora ljud, så kan det ta väldigt lång tid när burken försöker ladda allt på samma gång ..

Testat o vänta några minuter? och när det väl inte kommit fram efter 5-6 minuter (så lång tid har det dock aldrig tagit för mig men för säkerhetsskull) så testa att klicka i cubase med musen en gång

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...