Jump to content
Annons

Klaviaturen förlorar signal till datorn! HJÄLP!


musicpanda88

Recommended Posts

Okej detta har pågått ett tag nu och jag har ingen aning om varför det inte vill funka, följande är fel:

Mitt Midistart2 kopplat via usb 2.0 direkt till datorn fungerar i cubase med medhavande usb drivers, dock så tappar klaviaturen signalen helt efter ett tag och jag måste därefter slå av & på strömmen till klaviaturen för att få det att funka igen.

Numera kör jag med en midikabel från "midi-out" på klaviaturen till "midi-in" på mitt externa ljudkort, matar den med 9v ström via dc9v-adapter som det står i bruksamvisningen. Felet kvarstår dessvärre ändå..

Signalen är helt perfekt i allt från 1 min - 1 timme men sen så bara försvinner den och datorn känner inte av klaviaturen längre. Det är heller inte ljudkortets fel då jag provat med flera olika, både interna & externa, samt på olika datorer (dock bara på XP). Jag sitter på windows XP Home vilket klaven ska funka med.

Väldigt tacksam för svar.. häver snart ut den genom fönstret.. / MVH en arg smurf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som om ditt keybord sätts i energisparläge, slå av den funktionen och se om det blir vättre.

Sorry, såg inte att du körde via ditt ljudkort i.st.f. USB-vägen, glöm det jag sa...

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...