Jump to content
Annons

Assigna Midi till specifika controllers i Cubase?


theFox

Recommended Posts

Tjena.. Jo jag finner det helt omöjligt att assigna midi kontroll till rattar och sliders i Cubase. Hur fasen bär man sig åt? Jag antar att det ska gå, det är ju helt idiotiskt i annat fall.

Jag tänker på den extremt smidiga metoden i Reason, då man bara högerklickar, väljer Edit Remote Override Mapping, och sen väljer man vilket midi-medelande som ska kontrollera just den funktionen.

Problemet uppkom då jag har installerat DSmidiwifi-v1.01 och KaospadDS, så jag kan använda mitt Nintendo DS som en Kaos pad. (vilket förövrigt är ganska fett.) 😎

Men problemet är att med t.ex Tonic filtret så utför inte padens midi medelanden det jag vill att de ska göra, och jag förstår absolut inte hur jag routar om detta. 😄

Jag har letat runt på forum och nät men inte blevit mycket klokare. :/

Tack på förhand! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gå till "Devices" menyn i Cubase. Välj "Device Setup ..". Klicka på Plus-knappen uppe i vänstra hörnet och välj "Generic Remote". Då aktiveras en Remote Control modul i cubase som du kan programmera efter behov. Titta nu det vänstra fönstret, under mappen "Remote Devices" så ser du din nya modul "Generic Remote" där. Klicka på den, så ser du parametrarna som du kan programmera i fönstret till höger.

Det finns ett gäng förinställda remotes under plustecknet med, men om du inte har någon av dom så är det Generic Remote modulen du ska använda dig av. Sen är det ganska lätt, bara att klura lite hur du ska lösa det.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...