Jump to content
Annons

Jag vill vara Toto


lavrell

Recommended Posts

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Sitter här och lyssnar sönder Toto's Africa 😛 fan va den är grym!

finns det nån mer klockren perkussiv låt? 🙂

sorry för helt meninglöst inlägg men jag va bara tvungen, är kär i låtfan =)

E-Craig Vs Alegria - Global Drum Attack

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
jag får tacka den kommunala musikskolan för deras trevliga lärare som hade så härlig musiksmak!

"Kommunala musikskolan"

"trevlig lärare"

"härlig musiksmak"

...i en tråd som handlar om Toto....

Detta är fan årets humor!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
att lyssna på toto ger ungefär samma njutningsupplevelse som att göka med en skyltdocka...

:rolleyes:

Ett uns av sanning i det. Bra men tråkiga...

Animal är dock en riktig hit...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt duktiga och lika fruktansvärt tråkiga...Toto alltså...och Africa kanske är bra "egentligen" men jag kan bara inte höra det för den är så sönderspelad. Men visst ... bra percussion. Och synthparken är ju enorm. Det finns något sobert över att ha en sådan enorm samling syntar som de då hade, utan att det hörs. Syntarna är väldigt sparsmakat använda och det tycker jag är både proffsigt och nästan beundransvärt. Men så var det ju man gjorde med middle-of-the-roadmusik i USA i mitten på åttiotalet. Syntar ansågs väl konstiga/suspekta i USA i mainstreamkretsar då.

Det bästa med Toto tycker jag är Dune-plattan men den anses väl inte vara så mycket att hänga i julgran, eller? Förlåt gnället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med "tråkighet" och Toto är två begrepp som enligt min mening inte går att kombinera. Det verkar vara mest "politiskt korrekt" att påstå att de är tråkiga, men jag har aldrig lyckats förstå varför. De är sanslöst duktiga studiomusiker som spelar så tight som de flesta av oss bara kan drömma om. Därför kan man kanske ana ett uns avund hos de som påstår att Toto är tråkiga... :rolleyes:😎

Jag köpte förresten för ett tag sedan en DVD med en livekonsert med Toto - och de är faktiskt lika grymma live som på plattorna. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara mest "politiskt korrekt" att påstå att de är tråkiga, men jag har aldrig lyckats förstå varför. De är sanslöst duktiga studiomusiker som spelar så tight som de flesta av oss bara kan drömma om. Därför kan man kanske ana ett uns avund hos de som påstår att Toto är tråkiga... 😄🙂

Jag köpte förresten för ett tag sedan en DVD med en livekonsert med Toto - och de är faktiskt lika grymma live som på plattorna. 🙂

Vet inte om det är därför, jag menar det finns ju skickliga studiomusiker som inte gör tråkig musik oxå, tänker spontant på t ex Gino Vannelli och Steely Dan. Toto däremot är ju just skickliga musiker men kanske utan nån riktig profil som band, inte minst pga att dom bytt sångare en sådär fyra, fem gånger genom åren.

Var förresten på ett gig med Toto för ett antal år sen när fortfarande ogräs-spray-Porcaro lirade trummor, och det var faktiskt rätt fläskigt. Dom lirade mest från Hydra-plattan, gitarr-röj med White sister bl a... rätt kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

"It's gonna take a lot to drag me away from you

There's nothing that a hundred men or more could ever do

I bless the rains down in Africa

Gonna take some time to do the things we never had"

Verkar inte som om de har det torrare där nere än vad vi har....

Trevlig låt det där, men inte lika bra som Lasse Holms Canneloni Macaroni...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag får tacka den kommunala musikskolan för deras trevliga lärare som hade så härlig musiksmak!

"Kommunala musikskolan"

"trevlig lärare"

"härlig musiksmak"

...i en tråd som handlar om Toto....

Detta är fan årets humor!!!

det är faktiskt sant! 😄

lars "lisa" hette snubben med musiksmaken. Toto och Chicago för hela slanten! 😛

ok, kommunala musikskolan kan faktiskt modifieras lite. Ett privat musikföretag som var inhyrt av kommunen för att stå för den kommunala musikundervisningen. kolla in http://www.mitab.se Ful hemsida. schysst företag! 😄

Toto är BÄST! 🙂 har startat en gallup om Toto, fast den har inte blivit godkänd än. hoppas den blir de snart. intressant det där med toto-hatare faktiskt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag får tacka den kommunala musikskolan för deras trevliga lärare som hade så härlig musiksmak! 😛

Angående detta och låten Africa så är jag faktiskt musiklärare på den komunala musikskola och lär ut afrikansk musik. Och jag kan också vara trevlig ibland, faktiskt.

(vafan, detta är off-topic eller? 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

West coast is the best coast..

Toto föll av min pidestal när de släppte sin cover-platta häromåret, fy sjutton va lökig den var.. Och sen blev det liksom aldrig riktigt samma sväng efter Jeff knargade ihjäl sig.. tyvärr Simon, teknisk gud men saknar "det"..

Link to comment
Dela på andra sajter

det välpolerade soundet har dom väl lagt av med sen the seventh one tycker jag. men de igenomtänkta produktionerna är ju en del av magin i musiken liksom... 🙂

Det borde väl egentligen alla studio-nördar vara avundsjuka på hehehe.. att kunna göra så snygga produktioner är ju en del av hantverket liksom. 😆 Jag vill ju även kunna prodda andra typer av musik oxå, självklart. men att arra musiken som dom gör är sjuuukt bra...

Coverplattan tyckte jag verkligen inte var dålig, mer som en kul grej för att de skulle få fira sitt 25årsjubileum på nåt vis åtminstone. å eftersom de varit i klorna på Sony fram till strax innan jubileet så fanns det helt enkelt inte tid till att skriva egna låtar. bra att de gjorde något överhuvudtaget, tycker jag. 🙂

simon svänger mer å mer för varje år. han utvecklas ju hela tiden liksom en annan gör... 😆

Jajajja... jag står på deras sida i vått å torrt nästan, men jag väntar med spänning på deras nya platta!!! 😉😄😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...