Jump to content
Annons

Reverb i lurarna men inte i micken?


Legolas

Recommended Posts

Tänkte höra om det går att ha effekt i lurarna såsom reverb men attt man har ren signal i micken när man spelar in? Tycker det är bra med reverb vid medlyssningen för att få den bästa känslan på inspelningen. Frågan är om det är möjligt?

Har för mej att proffisionella studios gör på detta vis när en sångare spelas in. Jag har M-Audio Delta10101LT ljudkort , Cubase SX2 , extern effektprocessor , mic och preamp.

Har oxå en mixer men väljer att inte koppla in den pga längre signalväg och brus.

Om det är nån som vet lösningen eller vad man skall köpa för att denna ekvation skall lösas så är jag evigt tacksam!

mvh Jörgen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

nja...har en billig Behringer-mixer och nu har jag köpt en Focusrite Voicemaster Pro med SP/Dif ut......så jag vill gärna använda den signalvägen....den mest optimala signalvägen. Men går det inte utan mixer då? Har hört att man kan kanalerna via utgångarna på SX2? Men då kanske man inte får nått realtime-reverb tillbaka? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

tack egghuvvet! Tror det börjar gå upp ett ljus nu....det är alltså att man kopplar en utgång från SX2 till en fysikt utgång på ljudkortet till hörlurarna och aktiverar detta genom monitorknappen? Men då är ju frågan hur ja skall omvandla mina rca-utgångar så det blir en hörlurssladd av det hela? Använder jag en adapter eller måste det gå via en förstärkare eller något?

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm precis android! Den kan ju vara med i den sekundära signalvägen , alltså inte den "skarpa" vägen med inspelning på utan på tillbakavägen till lurarna...haha....så enkelt men ändå så långt borta! 🙂 Det är bara en sak kvar...jag vet inte hur man kopplar till en utgång på ljudkortet i Cubase..... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...