Jump to content
Annons

Nya ACDC

DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

Glöm Metallicas jumboflopp. Man kan vĂ€l aldrig bli speciellt besviken pĂ„ ACDC? â˜ș Hör sjĂ€lva www.expressen.se/noje/1.1279963/lyssna-pa-rock-n-roll-train-har

Annons
Postat

Tja... min högst personliga Ă„sikt Ă€r att de inte gjort nĂ„got vĂ€rt att lyssna pĂ„ efter "For those about to rock...". Men om det kommer ett nytt album sĂ„ kanske det blir en ny turnĂ© och den vill jag gĂ€rna ta del av! â˜ș

• Gilla 1
Postat
  Hellpig sa:
Tja... min högst personliga Ă„sikt Ă€r att de inte gjort nĂ„got vĂ€rt att lyssna pĂ„ efter "For those about to rock...". Men om det kommer ett nytt album sĂ„ kanske det blir en ny turnĂ© och den vill jag gĂ€rna ta del av! 🙂

Flick of the switch Ă€r en vĂ€ldigt underskattad platta â˜ș

DieHard (oregistrerad)
Postat
  suprapappa sa:
  Hellpig sa:
Tja... min högst personliga Ă„sikt Ă€r att de inte gjort nĂ„got vĂ€rt att lyssna pĂ„ efter "For those about to rock...". Men om det kommer ett nytt album sĂ„ kanske det blir en ny turnĂ© och den vill jag gĂ€rna ta del av! 🙂

Flick of the switch Ă€r en vĂ€ldigt underskattad platta â˜ș

Inte sĂ„ mĂ„nga som tycker det och jag Ă€r en av dem som verkligen gillar den med. 🙂 Sen Ă€r de alltid grymma live.

Postat

Grejen med AC/DC Àr att man vet vad man fÄr. Jag tycker inte att dom har gjort en enda dÄlig skiva. Men det finns sjÀlvklart vissa som Àr bÀttre Àn andra.

LÄten Rock N Roll train som slÀpptes idag tycker jag personligen var riktigt skön. Brian har ju oppererats för att fÄ sin röst tillbaka, och jag tycker det lÄter helt ok. Det var mest det jag var orolig för.

Kan inte bÀrga mig tills hela skivan slÀpps den 20:e oktober!

Och vÀrldsturnén lÀr bli fantastisk. FÄr hoppas att dom dyker upp i Sverige.

Detta var vÀldigt efterlÀngtat för mig. SÄ grymt kul att dom har kommit igÄng igen efter 8 lÄnga Är.

GO AC/DC â˜ș

Postat

Åhh, vilken skön lĂ„t! 😉

LĂ„ter som samma gamla goda AC/DC. Snyggt gitarrljud, men jag gillade inte virveln nĂ„ vidare 😆

Kul att de gamla rockrÀvarna Àr tillbaka!

Postat

Jag blev alldeles till mig dĂ„ jag försökte kolla upp pĂ„ nĂ€tet den 28 Augusti dĂ„ de sades att singeln skulle komma ut. Ah... Det lĂ„ter sĂ„ underbart vackert. Jag har tyvĂ€rr aldrig sett dem Live och jag vet inte vad jag skulle göra med mitt liv om jag inte fĂ„r se dem under denna turnĂ©. För vem vet? Det kanske Ă€r slutet för grabbarna. 🙁

Men Black Ice kommer nog bli suverÀnt!

Citat
Brian har ju oppererats för att fÄ sin röst tillbaka, och jag tycker det lÄter helt ok. Det var mest det jag var orolig för.

OJ? 🙂 Det hade jag faktiskt ingen aning om. Men gubbarna hĂ„ller fortfarande mĂ„ttet! ;D

Postat

Är det bara jag som stör mig över det basen spelar första gĂ„ngen 1:02 in i lĂ„ten? Är en ton dĂ€r som Ă„terkommer varje refrĂ€ng som jag inte riktigt kommer överens med 😆

Postat
  Rowyn sa:
Jag har tyvÀrr aldrig sett dem Live /...

Minne frÄn 70-talet, tror jag det var ...

AC/DC pÄ Stockholms konserthus. Angus Young hoppar upp pÄ Bon Scotts axlar inför ett gitarrsolo. Sen gÄr de ner frÄn scenen och börjar gÄ runt bland publiken mellan stolsraderna, medans Angus lirar solo och sprattlar med benen (det var första gÄngen jag sÄg en trÄdlös gitarranslutning). De passerar en rad framför mig, jag strÀcker mig fram och klappar Bon Scott pÄ hans bara rygg, och det formligen stÀnker av svett.

DĂ„ var jag en lycklig tonĂ„ring ... 😆

DieHard (oregistrerad)
Postat
  Assar sa:
  Rowyn sa:

AC/DC pÄ Stockholms konserthus. Angus Young hoppar upp pÄ Bon Scotts axlar inför ett gitarrsolo. Sen gÄr de ner frÄn scenen och börjar gÄ runt bland publiken mellan stolsraderna, medans Angus lirar solo och sprattlar med benen (det var första gÄngen jag sÄg en trÄdlös gitarranslutning). De passerar en rad framför mig, jag strÀcker mig fram och klappar Bon Scott pÄ hans bara rygg, och det formligen stÀnker av svett.

DĂ„ var jag en lycklig tonĂ„ring ... 😏

Oj sĂ„ du har var med vid den tiden och sĂ„g Bon 😆 MĂ„ste sĂ€ga det hade jag velat vara med om. SĂ„n grym sĂ„ngare

creel (oregistrerad)
Postat
  DieHard sa:
Glöm Metallicas jumboflopp. Man kan vĂ€l aldrig bli speciellt besviken pĂ„ ACDC? 😆 Hör sjĂ€lva www.expressen.se/noje/1.1279963/lyssna-pa-rock-n-roll-train-har

Metallicas jumboflopp? Vad pratar du om? Deras album har inte ens slÀppts Àn.

Jag tror deras kommande skiva Àr helt ok, iaf efter att ha hört detta:

http://www.youtube.com/watch?v=YQvDWdK_b1E

Dessutom lÄter det nytt samtidigt som de gÄtt tillbaka till rötterna, och det gillar jag.

Lyssnade pĂ„ den dĂ€r ACDC-lĂ„ten. Jösses vad trĂ„kigt. Det lĂ„ter som att de spelat in en lĂ„t som de sket i pĂ„ 90-talet för att den inte platsade pĂ„ skivan dĂ„. 😏

NÀ, men det var helt ok, men trÄkigt och verkligen inte nytt. Trumljudet lÀt ju dessutom bÀttre pÄ deras gamla plattor, pinsamt. Gitarrljudet var dock toppen hÀr (som det nog alltid varit).

Postat

SÄg dem pÄ Göta Lejon i Stockholm -80 eller -81. Whitesnake skulle varit förband men dök aldrig upp. Lika bra det.

och pÄ Monsters of rock pÄ RÄsunda -84

Men musikaliskt sÄ tycker jag Highway to hell och Back in black Àr bÀst. Gillar Àven en del lÄtar pÄ Powerageskivan.

For those about to rock blev lite av en besvikelse.

Postat
  Assar sa:
  Rowyn sa:

DĂ„ var jag en lycklig tonĂ„ring ... 🙂

Du skriver det bara för att göra mig deprimerande va? *storbölar*

Jag blir bara glad att fĂ„ se dem nu och kunna fĂ„ göra min musik med de som stora influenser! 😄

Postat
  Riffraff sa:
Grejen med AC/DC Àr att man vet vad man fÄr.

PĂ„ gott och ont. Man behöver egentligen bara köpa en skiva med dem sĂ„ har man alla 😄

Postat
  Rowyn sa:
  Assar sa:
  Rowyn sa:

Du skriver det bara för att göra mig deprimerande va? *storbölar*

Got me ...

😄

Postat
  Assar sa:
  Rowyn sa:

😼 Grymt! Synd att inte jag levde pĂ„ 70-talet, dĂ„ AC/DC var som bĂ€st. Hade gjort var som helst för att vara dĂ€r dĂ„.

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Gillar AC/DC överlag med. Stadig, tung, rökig rock'n roll med hög jÀvlar-anama-faktor. Tycker deras komp Àr ibland det stadigaste som finns i rockvÀrlden. Det Àr Àrligt och okonstlat pÄ nÄgot sÀtt. Agnus Àr ju en dÄre förstÄs, men han Àr liksom inte alls nÄn ramp-ljus fikus. Kan bli lite lika, men det Àr sÄ show-off befriat, sÄ rakt pÄ.

Redigerat av Opus99
  • 2 veckor senare...
Postat

Skivan har redan lÀckt ut pÄ internet. Lyssnade igenom den idag. Det var ett par ganska halv-mediokra lÄtar, men det mesta tycker jag var vÀldigt bra.

Rock 'n' roll train, Black ice, Rock 'n' roll dream, Big jack, Rocking all the way, Spoolin for a fight, var enligt mig de skönaste lĂ„tarna. 😉

Kommer naturligtvis köpa skivan nÀr den kommer ut =)

Postat

Lyssnar pÄ "Rock'n'roll Train" .. Àr detta rock'n'rollens motsvarighet till dansband? Flyger damm ur högtalarna... sorry gubbs, men det hÀr var nog bland det trÄkigaste jag hört pÄ lÀnge..

Postat
  Riffraff sa:
fy fan. dom sÄlde slut pÄ typ 30 min i morse. 2 stycken spelningar i globen.

Fick inte tag pĂ„ nĂ„n biljettjĂ€vel 😆

SJukt snabbt alltsÄ, trodde jag skulle ha tid att bestÀlla men de var verkligen snabba. xD FruktansvÀrt. Ska se om jag kan försöka fixa biljett antingen via blocket eller till spelningen i Oslo! (Vore fett najs med en roadtrip till Oslo!)

Postat
  Rowyn sa:
  Riffraff sa:
fy fan. dom sÄlde slut pÄ typ 30 min i morse. 2 stycken spelningar i globen.

Fick inte tag pĂ„ nĂ„n biljettjĂ€vel 😆

SJukt snabbt alltsÄ, trodde jag skulle ha tid att bestÀlla men de var verkligen snabba. xD FruktansvÀrt. Ska se om jag kan försöka fixa biljett antingen via blocket eller till spelningen i Oslo! (Vore fett najs med en roadtrip till Oslo!)

Ja. ettriga jĂ€vla ac/dc fans 😆

Funderar ocksÄ pÄ fixa biljett via blocket. Dock kÀnns det lite osÀkert. kan ju vara falska? Eller om det blir nÄgra Äterbud pÄ ticnet.

Roadtrip till Oslo lÄter nice.

Postat

Jag tror att en stor del av de uppköpta biljetterna kommer att sÀljas igen för stora slantar.

Det Àr mÄnga som tjÀnar grova pengar pÄ sÄdan organiserad verksamhet.

Det borde finns ett bÀttre biljettsystem som inte tillÄter att samma person (företag) köper för mÄnga biljetter.

Postat
  Magpie sa:
Jag tror att en stor del av de uppköpta biljetterna kommer att sÀljas igen för stora slantar.

Det Àr mÄnga som tjÀnar grova pengar pÄ sÄdan organiserad verksamhet.

Det borde finns ett bÀttre biljettsystem som inte tillÄter att samma person (företag) köper för mÄnga biljetter.

Ja men verkligen! Men fÄr hoppas man kan finna nÄgon som liksom har kommit pÄ andra tankar och vill inte Äka pÄ konserten. HÄlla tummarna. För AC/DC vill man verkligen se!

• 2 mĂ„nader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.