Jump to content
Annons

Britney i Expressen


BGGuitar

Recommended Posts

Hejsan, det här kanske inte riktigt off-topic men nästan.

På Expressens hemsida påstår de idag att man kan få höra hur Britney Spears verkligen låter live.

De påstår att det är Live-micken man hör i klippet som de länkar till:

http://www.expressen.se/noje/1.1277751/hur...tney-egentligen

Ni som kan hur det låter i en live-mick. Är det verkligen äkta? Jag tycker att inspelningen låter som ett fejk,

men jag har inte sysslat med den sortens inspelningar så jag kan inte avgöra.

Borde inte mer av musiken på scenen slå igenom? Jag har fått för mig att Britney faktiskt kan

sjunga på riktigt, det man hör låter nästan för kasst för att vara sant.

Vad säger ni som vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan det inte va samma "fenomen" som det där Enrique Iglesias-klippet som det pratades om för ett tag sedan...?

Alltså att det är playback och hon inte hör sig själv utan bara sjunger för att det ska se äkta ut.

Tycker själv att det verkar vara ganska vanligt att artister som hon kör playback på de låtar som det är lite mer avancerad koreografi. Det kräver ju en del att kunna sjunga och dansa runt som en tok samtidigt... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att just den här upptagningen är fejk. Jag kan inte sätta fingret på varför - bara att det är något som inte stämmer.

Däremot är jag rätt säker på att Britney inte är lika bra sångmässigt live som hon är på skivorna. Men det har ju sin förklaring i det android skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om det är playback (vilket det antagligen är), varför har man då mikrofonens ljud inkopplat överhuvudtaget?

Låter som fejk tycker jag.. men vad vet jag ..

Kan ju vara Androids teori också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon vill väl kunna säga "Hej!" och "Tack!" och "Mår ni bra?" mellan låtarna, så det är väl ljudteknikerns uppgift att sköta när hon ska komma ut i PAt eller inte...

Just det! Tänkte inte på det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...