Jump to content
Annons

Sonar 7 Hjälp


Reason_user

Recommended Posts

Hej,

Har två problem med sonar 7

1.) Hittar inte hur man grupperar spår så att man slipper göra en ändring 20ggr för varje spår

2.) Hur gör man så att spelar nålen inte följer med låten som i reasons "Follow Song" inställning

Skulle uppskatta om nån kunde hjälpa mig med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1) Inte helt hundra vilka ändringar dumenar. Om du markerar flera spår påverkar editeringen alla dessa spår (ex klippa, drag-and-drop...). Effekter är väl enklast via effect send och slänga in en fx man vill ha till just de spåren.

2) Options/Global/On Stop, Rewind to Now Marker skall vara urbockad

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Lite som EQ säger, så finns det lite olika tillvägagångssätt för att göra flera saker samtidigt beroende på vad. Men tipset blir att du labbar med "quick group", alltså den lilla gula triangeln i vänstra hörnet på varje spår i track view.

2. Jag tror det är "scroll lock"-inställningen du menar. Alltså tangentbordets <scroll>

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på när man inte vill att nålen skall hoppa tillbaka dit man vid senaste tillfället började spela från.

Å andra sidan så är det värdefull info oxå, även om du svarade "bredvid frågan". Den frågan skulle dykt upp som nr 3:)

Jag svara de "fel" oxå 🙁 : Den lilla triangeln är BLÅ, inte GUL. Däremot så är "rektangeln" till vänster GUL. Det ÄR lite kryptiskt det där, skillnaden mellan att markera flera spår och att snabbgruppera dom. Jag är inte riktigt hemma själv så jag brukar chansa lite... Jag kanske rentav borde rådgöra med MANUALEN ☺️

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...