Jump to content
Annons

Midicontroller till Cubase & Reason


YellowStudio

Recommended Posts

Jag är på väg att införskaffa en midicontroller och behöver lite tips på vilken jag skall satsa på.

Jag har sneglat lite på CME Bitstream3X. Någon som har erfarenhet?

Jag har mest tänkt och använda controllern till automatiseringar.

Tacksam för tips.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska du ha den till Cubase kanske du skulle kolla Steinbergs senaste dedikerade skapelse de släpper snart..

Vet inte om den är så genomtänkt för Reason.

Jag kör själv med Novation ReMOTE Zero SL och den har inte fullt mixerstöd i sin nuvarande inkarnation.. vet inte om Nocturn har det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha den till Cubase kanske du skulle kolla Steinbergs senaste dedikerade skapelse de släpper snart..

Vet inte om den är så genomtänkt för Reason.

Jag kör själv med Novation ReMOTE Zero SL och den har inte fullt mixerstöd i sin nuvarande inkarnation.. vet inte om Nocturn har det heller.

Ja novation controllerna verkar vara riktigt sjukt grymma. Men de känns väl lite overkill i ett sånthär fall. Funderar själv på att införskaffa en ReMOTE Zero SL till livegiggande 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Ett tips jag kan ge är att försöka hitta någon kontroller med motoriserade faders. Mitt Akai MPK49 saknar det och det har i princip gjort att jag aldrig använt dem eftersom de inställningar man gör på skärmen inte alltid stämmer överens med de som visas på kontrollern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på Novation remote zero sl... finns det bättre billigare? Behöver man alla reglage? 😄

EDIT: Kanske räcker med Nocturn? Eftersom jag precis börjat automera och så så har jag ingen aning hur användbart det är med alla reglage och knappar. Jag gör, eller förösker göra 😄, elektronisk musik med massa effekter och skruvade ljud.

Redigerat av mmikael
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips jag kan ge är att försöka hitta någon kontroller med motoriserade faders. Mitt Akai MPK49 saknar det och det har i princip gjort att jag aldrig använt dem eftersom de inställningar man gör på skärmen inte alltid stämmer överens med de som visas på kontrollern.

Aha, vet du om den jag skrev om har det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips jag kan ge är att försöka hitta någon kontroller med motoriserade faders. Mitt Akai MPK49 saknar det och det har i princip gjort att jag aldrig använt dem eftersom de inställningar man gör på skärmen inte alltid stämmer överens med de som visas på kontrollern.

Aha, vet du om den jag skrev om har det?

Jag vet faktiskt inte, tror inte det. Det brukar tillverkarna skriva i specifikationen på deras hemsida i så fall.

MCU Pro som någon precis nämde har ju det iaf (

).
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...