Jump to content
Annons

Stora bekymmer...


Limpo

Recommended Posts

Hej!

Har ganska stora bekymmer. Sitter i en produktion nu som måste bli klar väldigt snart. Mitt problem är dock att efter två timmars jobb ungefär så crashar logic. Det som händer innan är lite olika grejer, men jag har märkt att det är tre olika saker som kan leda till mina krascher.

1. När man ska spara så säger Logic bara att det inte går att spara pga att Logic inte hittar mappen. Det går inte att välja något där, för då kommer badbollen (spinning wheel from hell) fram. Sen är det kört. Det går inte heller att köra ett nytt projekt.

2. Helt plötsligt när man ska ta på en region så dimmas Arrange (alltså INTE som en Kernel Panic), efter det så går det inte att göra så mkt mer. Man kan jobba en liten stund innan det rasar samman totalt.

3. När man ska spara så kommr den där j*vla badbollen fram, sen kraschar Logic utan att spara.

Jag har märkt att oftast börjar det bete sig skumt när man har spelat in ett tag och kört ganska hårt och det är. Eftersom alla rå-filer ligger sparade på hårddisken så kan man ju dra in dem igen och klippa om allt. Men när jag gör det kraschar Logic igen. Jag börjar bli fett frustrerad för deadlinen börjar närma sig och jag måste mixa också😉

Kanske kan vara bra att veta vad jag kör på; MacPro Quad 2,66 GHz, 3 GB ram, två hårdiskar varav projekt disken är en 750 GB 7200 rpm WD tror jag. Jag kör Logic Pro 8.0.2 och Mac OS X 10.4.10 med Apogee Duet. Jag uppdaterade Logic för att se om det hjälpte, men icke.

Någon som har några förslag, idéer eller varit med om liknande som kanske skulle kunna komma med smarta råd och tips?

Tack på förhand

/Limpo

PS. En tanke kan vara att det är fruktansvart fuktigt nere i studion nu på sommaren, för det har aldrig varit så här förut. DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som att du har problem med audiodisken och att projektet tappar bort ljudfilerna. Har du projektfilen och ljudfilerna på samma ställe? Har du ställt in hårddisken att gå ner i vila vid inaktivitet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Inga av diskarna går i vila. Projektet och audiofilerna ligger på samma disk och det var tydligen en Seagate disk. Men jag löste problemet genom att bounca allt och la in det i ett nytt projekt. Sen var det inga problem.

Vad jag kunde komma fram till var att det var väldigt mkt samplingar som laddades in i RAM-minnet och att burken sen inte orkade med när det hände för mkt.

Jag hade i gång aktivitetkontrollen och såg på hjälplöst hur RAM-minnet käkades upp när jag drog i gång projektet.

Men nu är allt bouncat och frid och fröjd. Jag brukar ändå bouncat allt till mix ändå =).

Men tack för hjälpen

/Limpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja:) det var skönt. Men snart blir det totalblåsning av burken, så jäkla segt bara att sitta och ominstallera allt men det är det väl värt antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

StevenJohnson (oregistrerad)

En annan grej du kan testa är att starta om datorn. Eller vänta, det funkar bara på PC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...