Norbert Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 (redigerat) Strupsång, eller throat singing på engelska, låter läckert när det används i rätt sammanhang. Jag har försökt med min egen röst men jag låter så horribelt illa så jag kom på tanken att det kanske finns någon emulerad strupsångspatch till Reason. Jag har googlat lite och sökt på forumet men inte hittat något. Någon som vet om det överhuvudtaget finns? För de som inte vet hur det låter: http://www.freesound.org/samplesViewSingle.php?id=15488 Redigerat 12 juli 2008 av Norbert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 Prova formantfiltret i Thor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 http://www.youtube.com/watch?v=DY1pcEtHI_w...feature=related 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 Delay Lama kanske kan vara nåt? http://www.audionerdz.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Norbert Postat 14 juli 2008 Trådstartare Dela Postat 14 juli 2008 Haha. ☺️ Tack drloop, jag ska testa formantfiltret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 Jag tycker du ska testa Delay Lama först. Se leksaksaktig ut, men låt dig inte luras av det. Kostar dessutom endast en nerladdning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Norbert Postat 14 augusti 2008 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2008 (redigerat) Jag måste erkänna att jag inte tog Delay Lama på allvar först, men nu när jag har lyssnat på den får jag väl säga att den låter helt okey. Formantfiltret i Thor lär väl ge ungefär liknande resultat? Hur som helst låter den bättre än min stämma. 😛 Redigerat 14 augusti 2008 av Norbert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 14 augusti 2008 Dela Postat 14 augusti 2008 Jag håller själv på lite (observera ordet "lite" ) med strupsång, dock den något mörkare varianten... kolla gärna in Men, som sagt, på amatörbasis och mer i bordunform, inte så mycket lek med övertonerna ännu 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 Vilken värld vi lever i egentligen. 🙂 Inte "kan någon lägga strupsång" utan "finns det en patch?" ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.