Jump to content
Annons

Hemmagjorda musikvideo tråden


4Trax

Recommended Posts

Såg att nån gjort en video (youtube) här i forumet och tänkte att det vore kul att samla hemmagjord videor i en tråd.

Mitt band är på gång med en ny men behöver lite inspiration. Så kom igen lägg upp allt ni gjort bra eller dåligt spelar ingen roll. Kul att se.

Denna video har jag lagt ut tidigare...."Burn"

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Såg att nån gjort en video (youtube) här i forumet och tänkte att det vore kul att samla hemmagjord videor i en tråd.

Mitt band är på gång med en ny men behöver lite inspiration. Så kom igen lägg upp allt ni gjort bra eller dåligt spelar ingen roll. Kul att se.

Denna video har jag lagt ut tidigare...."Burn"

Den minns jag. J-vligt bra låt och skön video!

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har jag "producerat" 🙂

f-n va jag skrattade när dragspelet kom fram 🙂 Klockrent!

Skitbra men lite amatörmässigt med låttexten på vitt papper tejpat på mikstativet!!!

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna video "animerade" jag för cirka 5 år sedan. Jag och en kompis (Arvid Grahn Alfredsson) hade precis börjat göra musik tillsammans och den här låten blev det första vettiga vi gjorde klart (om man nu kan kalla det vettigt). Nåväl, jag bestämde mig för att göra en musikvideo till låten i flash. Eftersom låten har tydliga tv-spels-influenser så tog jag en hel del bakgrunder och grafik från olika supernintendospel.

Detta är resultatet. Hoppas ni gillar det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att nån gjort en video (youtube) här i forumet och tänkte att det vore kul att samla hemmagjord videor i en tråd.

Mitt band är på gång med en ny men behöver lite inspiration. Så kom igen lägg upp allt ni gjort bra eller dåligt spelar ingen roll. Kul att se.

Denna video har jag lagt ut tidigare...."Burn"

Riktigt skön låt och video! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna video "animerade" jag för cirka 5 år sedan. Jag och en kompis (Arvid Grahn Alfredsson) hade precis börjat göra musik tillsammans och den här låten blev det första vettiga vi gjorde klart (om man nu kan kalla det vettigt). Nåväl, jag bestämde mig för att göra en musikvideo till låten i flash. Eftersom låten har tydliga tv-spels-influenser så tog jag en hel del bakgrunder och grafik från olika supernintendospel.

Detta är resultatet. Hoppas ni gillar det ☺️

Haha, påminner om Teddybears video för några år sen...kom inte ihåg vad den heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hära kan resultatet bli i sin replokal, med lite fantasi och vilja..

Både demo och filmning är gjort i replokalen av bandet självt..

Tycker inte resultatet blev så pjåkigt av glada amatörer 😏

Hm... härlig rock 😳 Makes me happy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två gamla videos jag gjort som jag fann på YouTube:

Hemma gjort? nja, här fanns det nog en budget!

Coolt som fan speciellt idén för DAD´s video!

Hade ni anställt ett gäng praos som fick sy ihop videon, haha? 😛

Respect!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Här är en video på en låt jag proddat! Inte direkt nöjd med produktionen!

Herbie har skrivit låten. Ni vet han som bara skriver list 1:or som han sa i Popstars för 100 år sen! 😛 Inte direkt va? 😛

och sen hittade jag den här. En låt jag skrivit till samma band och nån som gjort en hemma video till den. Coolt vad man kan hitta på YT!

Den här låten ställde till det för Linkin park fansen . På nåt underligt sätt blev den hypat som nya Linkin park singlen på nätet för några år sen och de gick på det! 😛

http://www.youtube.com/watch?v=8qOXVSqC-vU

en till på samma låt. att folk orkar?

http://www.youtube.com/watch?v=UTIJZYah5IM

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en video på en låt jag proddat! Inte direkt nöjd med produktionen!

Herbie har skrivit låten. Ni vet han som bara skriver list 1:or som han sa i Popstars för 100 år sen! 😛 Inte direkt va? 😛

och sen hittade jag den här. En låt jag skrivit till samma band och nån som gjort en hemma video till den. Coolt vad man kan hitta på YT!

Den här låten ställde till det för Linkin park fansen . På nåt underligt sätt blev den hypat som nya Linkin park singlen på nätet för några år sen och de gick på det! 😛

http://www.youtube.com/watch?v=8qOXVSqC-vU

en till på samma låt. att folk orkar?

http://www.youtube.com/watch?v=UTIJZYah5IM

Det är sköna prylar du skapar mannen!

Keep it up and take care!

/Crunchman'

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har jag "producerat" 🙂

f-n va jag skrattade när dragspelet kom fram 🙂 Klockrent!

☺️😆 Så himla skönt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Promotion(musik)video som jag haft att göra med en del: http://www.valenzia.se/doc.php?id=12

Pluspoäng om ni pekar ut vilken av snorungarna som är jag 😑

During 1984-1987 I played [guitar, lead vocals] in a Malmö based hardrock band called Renegades.

det blir ju inte så svårt o lista ut vem det är då.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ni anställt ett gäng praos som fick sy ihop videon, haha? 😉

Hehe - det var en vän som skapade nåt slags plugin som skapade den effekten :rolleyes:

Fredrik Karlsson: Yeps! Jag & min kollega regisserade D-A-D videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

det blir ju inte så svårt o lista ut vem det är då.. 😉

He he... OK, ganska uppenbart! Men å andra sidan, citatet (och resten av innehållet på sidan som länken pekar på, faktiskt) talar egentligen bara om vem "jag" är, inte att det nödvändigtvis är jag ... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

det blir ju inte så svårt o lista ut vem det är då.. 😉

He he... OK, ganska uppenbart! Men å andra sidan, citatet (och resten av innehållet på sidan som länken pekar på, faktiskt) talar egentligen bara om vem "jag" är, inte att det nödvändigtvis är jag ... :rolleyes:

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...