Jump to content
Annons

arc system


Ben

Recommended Posts

Annons

Det har varit minst en jättelång tråd om det och kontentan av det hela är i princip att:

1. Akustikbehandla rummet på rätt sätt.

2. Om det fortfarande finns små detaljer i ljudet som är fel, så kompletterar du akustikbehandlingen med det som behövs - eller så skaffar du ett sådant system.

Med andra ord:

Om akustikbehandlingen är korrekt utförd, så är ett sådant system helt meningslöst - och det kan definitivt inte ersätta akustikbehandling utan måste ses som ett komplement till akustikbehandlingen. Vid små kvarvarande problem efter akustikbehandling, så kan det troligen lösa den sista biten i många fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit minst en jättelång tråd om det och kontentan av det hela är i princip att:

1. Akustikbehandla rummet på rätt sätt.

2. Om det fortfarande finns små detaljer i ljudet som är fel, så kompletterar du akustikbehandlingen med det som behövs - eller så skaffar du ett sådant system.

Med andra ord:

Om akustikbehandlingen är korrekt utförd, så är ett sådant system helt meningslöst - och det kan definitivt inte ersätta akustikbehandling utan måste ses som ett komplement till akustikbehandlingen. Vid små kvarvarande problem efter akustikbehandling, så kan det troligen lösa den sista biten i många fall.

Jag har inget att tillägga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Det har varit minst en jättelång tråd om det och kontentan av det hela är i princip att:

1. Akustikbehandla rummet på rätt sätt.

2. Om det fortfarande finns små detaljer i ljudet som är fel, så kompletterar du akustikbehandlingen med det som behövs - eller så skaffar du ett sådant system.

Med andra ord:

Om akustikbehandlingen är korrekt utförd, så är ett sådant system helt meningslöst - och det kan definitivt inte ersätta akustikbehandling utan måste ses som ett komplement till akustikbehandlingen. Vid små kvarvarande problem efter akustikbehandling, så kan det troligen lösa den sista biten i många fall.

Jag har inget att tillägga...

Varför skriver du ett inlägg då? Undrar bara. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju faktiskt vara smart att göra ett inlägg om man håller med om svaret som har lämnats, eftersom man då bekräftar det svaret. Annars får frågeställaren kanske bara ett svar och får då hoppas att det uttalandet stämmer - och det kan ju vara svårt att våga lita på svaret från en enda person i ett internet-forum... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag håller jättemycket med Claes. Jätte-jättemycket… Jag håller med Claes.

...

Det är ju skönt att du får dina åsikter bekräftade ibland också. 😆

Det är du värd! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...