Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kolla in den hĂ€r!!!!!!!!! Genesis Vst synt. FĂ„s gratis (Ehrm 😑 ) nĂ€r man köper Computer music

Ett par video demos hÀr.

Film1

Film2

Film3

Hoppas det smakar đŸ€Ș

Redigerat av Tobias J
Annons
Postat

Jag vart sjukt paff. Testat en del gratis syntar i mina dar men ingen har gÄtt upp mot den hÀr. Min absoluta favorit för tillfÀllet.

Postat
http://www.ozcan.gethost.nl/sdownloads.html <--- DÀr Àr nerladdningslÀnken!

SĂ„g ocksĂ„ att synthen Ă€r gjord i SynthEdit 🙂

JO dÄ den Àr gjord i synthedit. MÄnga som Àr förvÄnade över det tydligen. Den versionen man fÄr i CM Àr uppgraderad med bland annat fler voices och bÀttre step sequenser m.m

Postat

Och nÀr kom detta numret ut? Finns det kvar i hyllorna? Vill gÀrna ta en titt pÄ det. GÄr det att pröva VST i demoversionen av Cubase? Funderar nÀmligen pÄ att börja köra Rewire med Reason, har upptÀckt att en del plugins kan vara vÀldigt anvÀndbara.

Postat

Det Àr det aktuella sommmarnumret. Jag har inte provat den dÄ vi Àr pÄ semester men lyssnade pÄ videosen och den verkar riktigt ball. Uppfattar det som att det kommer en köpversion under hösten sÄ det hÀr Àr vÀl nÄgot mittemellan kan man man gissa. Klart prisvÀrt förmodligen.

MVH

Postat

hur fÄr man fram ljudet han spelar i film 3 vid 2:25?

Ă€r helt ny pĂ„ sĂ„nt hĂ€r, vore tacksam om nĂ„gon kunde berĂ€tta. 🙂

Postat (redigerat)

FörstÄr inte vad den synten gör som inte andra kan? Iofs gratis..

Grundprincipen för det ljudet Àr en sÄgtandsvÄgform. lÀgg gÀrna till en sinusvÄg pÄ ytterligare en oscilator men bara svagt för lite extra botten. Speciellt om synten lÄter dÄligt i basoktaverna. sitter just nu och leker i Reasons Subtractor dÀr sÄgtanden inte lÄter för bra precis i de lÄga registren. Thor fixar sÀkert det dock.

Det klickiga ljudet Àr gjort med en envelop med kort kort decay-tid kopplad till pitch pÄ sÄgtandsvÄgformen. Àven lite grann pÄ filtert med.

För att sedan fÄ fram den "trÀiga" tonen i ljudet sÄ EQa. exakt hur de gjort det i synten vet jag inte men ladda hem och kolla upp. Kan bero pÄ youtube-kvaliten:P

Gör synten monofonisk med legato och rĂ€tt mycket portamento. sen pĂ„ med för mycket sidechainkompression och instant-benassi!!😆

Redigerat av iGnu
  • 2 mĂ„nader senare...
Postat

NĂ„gon som vet vart man kan ladda ner den för nĂ„gonstans nu? LĂ€nken funkar inte lĂ€ngre 😄

Postat
NĂ„gon som vet vart man kan ladda ner den för nĂ„gonstans nu? LĂ€nken funkar inte lĂ€ngre 🙂

Aaah vill ja ocksĂ„ gĂ€rna veta-- 😄

Postat

Den dĂ€r har jag med, diggar den stenhĂ„rt men jag har inte lyckats ta det till vana att anvĂ€nda den (sorgligt nog). 😄

Postat
Denna verkar riktigt fet, funkar den pÄ FL studio ?

Ja, men inte att göra egna presets frÄn grunden vad jag vet.

Postat (redigerat)

Hur gör man egna presets frĂ„n grunderna? Har Nexus och Vanguard men har inte klurat ut hur man gör egna presets 🙁 Har bara jobbat med de presetsen som finns inbyggda i pluggarna. Kan ju Ă€ndra ljudet lite men det Ă€r enbart mha olika filter osv... Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig?

Redigerat av emil90
Postat

Hur gör man egna presets frĂ„n grunderna? Har Nexus och Vanguard men har inte klurat ut hur man gör egna presets 🙂 Har bara jobbat med de presetsen som finns inbyggda i pluggarna. Kan ju Ă€ndra ljudet lite men det Ă€r enbart mha olika filter osv... Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig?

Med nexus gĂ„r det inte, just dĂ€rför Ă€r den helt vĂ€rdelös, men dĂ€r preset namnet stĂ„r i vanguard kan du antingen höger eller vĂ€nsterklicka sĂ„ tar du init preset 😆

Postat
Denna verkar riktigt fet, funkar den pÄ FL studio ?

PÄ hemsidan som jag naturligtvis inte hittar nu fanns en initpatch till den. NÄn som hittar lÀnken ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.