Jump to content
Annons

DSP-FX som processorfri FX i cubase


MattiasA

Recommended Posts

Hej.

Skulle behöve lite hjälp med en sak. Vet inte om det är jag som är dum eller något annat otänkbart alternativ.

Problemet är att jag inte får dsp-effekterna i mitt ljudkort att funka som jag vill.

Jag har ett Konnekt 24D som innehåller 2 st DSP-effekter(reverb+ channel strip). Jag får dem att funka som Plug-In effekter och även att ha som lyssning när jag spelar in utan latency. Men jag skulle vilja ha reverbet som en FX kanal i mitt Cubase SX3. För att spara processorkraft

Jag har läst at man gör på samma sätt som när man använder sig ut av externa effekter men får det ej att funka.

Är det någon som vet hur man gör ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du kollat så de .dll-filerna ligger där de ska och att Cubase initierar dem under uppstart?

Det kan vara så att de inte hamnar rätt under installationen, för de ska dyka upp under VST-effects i Cubase om allt gått rätt till.

Kolla så att inga sökvägar är dolda eller skrivskyddade i Windows, det kan ställa till problem.

Kör du Vista eller XP?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...