Jump to content
Annons

Rösta i Studiofestival 21 - x0x med sång!


kyaal

Recommended Posts

Här är bidragen för Studiofestival 21 - x0x med sång!!

Observera att ett par av bidragen kom upp lite sent, så om du röstat innan du hört samtliga 7 bidrag, lyssna in dig igen!

http://www.kingsoftheuniverse.com/Studiofe..._the_Jungle.mp3

http://www.kingsoftheuniverse.com/Studiofe...02_Hastskit.mp3

http://www.kingsoftheuniverse.com/Studiofe...End_is_Here.mp3

http://www.kingsoftheuniverse.com/Studiofe.../04_Weekend.mp3

http://www.kingsoftheuniverse.com/Studiofe...5_Raindrops.mp3

http://www.kingsoftheuniverse.com/Studiofe...Better_Days.mp3

http://www.kingsoftheuniverse.com/Studiofe...nd_Clapping.mp3

Lägg poäng enligt följande tabell, du kommer alltså att poängsätta fyra utav de sju bidragen.

10p

6p

4p

2p

(Om du är medverkande röstar du inte på ditt eget, såklart!)

Röstningen avslutas 22:a juni kl 23.59:59

Rösta på nu bara!!

Redigerat av kyaal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm..några grejjer som inte riktigt stämde med reglerna.. nån låt använde polyfoniska ljud. nån annan låt använder flera synthar.

helt ok överlag, det är jäkligt svårt att bygga en låt med en monofonisk synth, en trummaskin och en röst. men det går.

mina poäng ser ut såhär:

10 p får hästskit - trots att det är fler röster gillar jag denna bäst. riktigt snyggt gjort.

6 p weekend - schyssta sångräkor, och synthen är jävligt aggro. det gillar jag, dock är det ltie för repetetivt och onyanserat för 10 p:s-platsen.

4 p raindrops - i like, men lite för tomt, hade gärna sett en större separation i synthen mellan bas och melodislinga. som det är nu tycker jag det blir lite för tamt. snygg sång. (jag vet vem det är!! 😆 )

2 p the end is here - monoton och samplad röst. helt ok, dock inte helt i linje med vad jag gillar att lyssna på.

lite trist att det inte kom in fler bidrag. jag skulle ställt upp, men glömde bort. mitt bidrag kommer i efterhand!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

10p = Raindrops

6p = Weekend

4p = The End is Here

2p = Better days

Ångrar nu att man inte skickade in, trodde inte det skulle hålla måttet. Aja nu vet man! Är detta verkligen alla bidrag som kom in? Med tanke på aktiviteten på tråden kändes det som att det skulle sluta på rätt många.

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm..några grejjer som inte riktigt stämde med reglerna.. nån låt använde polyfoniska ljud. nån annan låt använder flera synthar.

helt ok överlag, det är jäkligt svårt att bygga en låt med en monofonisk synth, en trummaskin och en röst. men det går.

mina poäng ser ut såhär:

10 p får hästskit - trots att det är fler röster gillar jag denna bäst. riktigt snyggt gjort.

6 p weekend - schyssta sångräkor, och synthen är jävligt aggro. det gillar jag, dock är det ltie för repetetivt och onyanserat för 10 p:s-platsen.

4 p raindrops - i like, men lite för tomt, hade gärna sett en större separation i synthen mellan bas och melodislinga. som det är nu tycker jag det blir lite för tamt. snygg sång. (jag vet vem det är!! 😆 )

2 p the end is here - monoton och samplad röst. helt ok, dock inte helt i linje med vad jag gillar att lyssna på.

lite trist att det inte kom in fler bidrag. jag skulle ställt upp, men glömde bort. mitt bidrag kommer i efterhand!!!

På grund av gmails spamfiltrering föll ett bidrag bort. Nu är det iaf uppe. Ta en lyssning på det och se om du vill ändra din röst på något sätt! /K

Link to comment
Dela på andra sajter

10p = Raindrops

8p = Weekend

6p = The End is Here

4p = Hästskit

Ångrar nu att man inte skickade in, trodde inte det skulle hålla måttet. Aja nu vet man! Är detta verkligen alla bidrag som kom in? Med tanke på aktiviteten på tråden kändes det som att det skulle sluta på rätt många.

På grund av gmails spamfiltrering föll ett bidrag bort. Nu är det iaf uppe. Ta en lyssning på det och se om du vill ändra din röst på något sätt! /K

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade svårt att rangordna toppskiktet... men såhär blev det.

10p - The end is near. Enkel men intressant. Tokdiggar den där basen.

6p - Better days. Hade blivit 10 om det inte vore så sönderkomprimerat. Toksnygg låt, men lite wacko i mina lurar.

4p - Weekend. Känns som en smålyckad remix på en bra låt. Synthen borde kanske justerats så den inte gick upp o ner sådär i volym.

2p - Raindrops. Känns som en annan instrumentering skulle göra den här låten gott. Vinnare i en pop/rock-festival.

Link to comment
Dela på andra sajter

And 10 points goes to Raindrops PGA. sin snygga synth slinga och sång.

6p = Weekend

4p = Hästskit

2p = The end is here

Försökte själv få till ett bidrag men Minimalism är inte min grej.

Redigerat av Strangelove
Link to comment
Dela på andra sajter

Ujjj! Svårt det här...

10p till Hästskit

6p till Better Days. Håller med tidigare talare om sönderkomprimeringen, hade fått högre betyg annars

4p till The End is Here

2p till Raindrops

Så tror jag det får bli 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Med överseende med komprimering och att inte versen kommer tillbaka (vafalls 😛😛 ) så får Better Days min 10:a

10p Better Days

6p Hästskit (för stämning, röst och definitivt för sticket innan slut)

4p The Sound Of Handclapping (Intressant hela vägen, spel, ljudval och sång. Baktakten på ett par ställen..sitter!

2p Raindrops (bra poplåt det där, bra sång, bra push i trummorna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag hör bidragen fattar jag lite vad det gick ut på så att säga och ångrar en gnutta jag inte försökte 🙂

"Welcome to the jungle", galen/skojig men jag vet inte riktigt vad/va?, lite jobbig att lyssna på 🙂

"Hästskit", vemodigt, diggar, skönt synthspår

"The End is here",lite instruktionsvideo a la Lost

"Weekend", åttitalskänsla, skön kombo av de tre spåren, skojigt synthspår, bra sång

"Raindrops", lite rakare än tidigare bidrag s.a.s, synthspår okej, hade nog gillat sången bättre utan 'tuning', också skön kombo av de 3 spåren även om trumspåret vart lite monotont

"Better Days", lite jobbigt synthljud för mina öron i hörlurar, bra låt, skulle vilja haft mer 'normal' sång än sån där 'visksång' men smaken är som.. 🙂

"The sound of handclapping", cool, gött synthljud, bra sång, spännande

Svårt med poängsättning, alla bidrag värda poäng, ändrar mig hela tiden men måste bestämma mig, okej:

10p The sound of handclapping

6p Hästskit

4p Weekend

2p Raindrops

Bra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det här var ju inte lätt...

10p till Better Days -- vad kan man säga? I like ...

6p till Weekend -- samma här ... får lite ångest för att det är måndag 🙂

4p till Hästskit -- Schysst atmosfär, men lite ... segt?

2p till Raindrops -- Utan autotune hade det här kunnat hoppa upp ett pinnhål eller tre

Link to comment
Dela på andra sajter

10p The sound of handclapping - Bra jobbat med synthen.. Ms20? Men framför allt gillar jag tapedelay grejen i början o slutet!

6p Weekend - Lite svår att få grepp om.. Men efter ett tag tycker jag att det faller på plats...

4p Hästskit - Kent på LSD?? Skönt sound iaf.. 🙁

2p Raindrops - Bra låt! Lite småmesig produktion

Link to comment
Dela på andra sajter

10 poäng till låt nr 02 - Stämningen! Passar regnet utanför mitt fönster

06 poäng till låt nr 03 - Inte mycket skoj här inte ☺️ , go låt

04 poäng till låt nr 04 - cool sång, lite styltig (på ett bra sätt)

02 poäng till låt nr 06 - "trevlig", bra prod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hästskits synth är ju inte monofonisk. Två toner på samma gång, hela tiden. Samma intervall mellan tonerna hela tiden, men ändå. Räknas det verkligen som monofoniskt? Skön låt annars.

Enkelt att göra med en monosynth med 2 snedstämda oscillatorer. Och fortfarande monofoniskt!

Återkommer med röstandet...

Här:

10p - The sound of one hand clapping. -Härligt synthljud!! Bra sång/låt/känsla!!

6p - Weekend. -Härlig sång och aggro synth!

4p - Better days. -Coolt synthljud! Bra låt!.

2p - Hästskit. -Snyggt!

Kan faktiskt inte säga att jag hör några uppenbara regelbrott här! Kreativt användande av effekter och synthar kan helt klart åstakomma en hel del! 😛

(Hade ju en trudelutt på gång själv också, men den glömde jag visst bort att göra klart... ☺️ )

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Hästskits synth är ju inte monofonisk. Två toner på samma gång, hela tiden. Samma intervall mellan tonerna hela tiden, men ändå. Räknas det verkligen som monofoniskt? Skön låt annars.

Enkelt att göra med en monosynth med 2 snedstämda oscillatorer. Och fortfarande monofoniskt!

Återkommer med röstandet...

Jo, men jag antar att det inte var syftet. Jag skulle kunna lägga en monofonisk synthslinga och köra genom nån avancerad vocoder och få den att lägga olika ackord, det är också tillåtet i den här tävlingen, vad jag har förstått det som, men jag antar att syftet var att det skulle låta enstämmigt och inte att man skulle vara uppfinningsrik och hitta kryphål i reglerna.

Nåja, det verkar som att trådskaparen har godkänt det, så det är väl inget att snacka om, men själv tycker jag att det hade varit kul att se vad man kan göra för häftiga saker med en stämma. Det är en utmaning, det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, jag förstår vad du menar. Men tycker att det är ok på det sättet eftersom det är samma intervall hela tiden, och alltså går att göra på en gammal simpel monosynth för nån tusenlapp. -Hade nån jobbat med automatisering och sånt för att skifta intervall hela tiden (t.ex. mellan dur och moll) hade jag kanske tyckt annorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer då mina röster efter att ha lyssnat 10-talet gånger på alla låtar... 😛 Väldigt roligt att höra alla bidrag och ett väldigt jämnt startfält!

10p - Hästskit, himla bra låt

6p - Raindrops, skön takt och poppig sång

4p - Better days, lite illamående blir man allt i lurarna men ösig låt i alla fall. Snygg sång

2p - The end is here, skön basslinga

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt svårt att välja vilken som skulle får tio av de två högst upp på min lista. Skulle vilja ge dem 8p var egentligen. hehe. Jag gillar sången skarpt i båda och de småarga syntharna. Men arpeggiot i weekend drog ner den lite, tyvärr påminner nästan alla regelbundna arpeggion allt för mkt om NES och dylikt, för mig.

Man tror liksom att man får ett extraliv mitt i låten.... vilket vid närmare eftertanke inte är helt fel att få av en låt.... men men.

10p - The sound of one hand clapping

6p - Weekend

4p - Better days, trots att det låter som "bad days" om man inte läst titeln...hehu

2p - Raindrops

Link to comment
Dela på andra sajter

10p better days, trots sönderkomprimeringen, låten är bara snygg helt enkelt ^^

6p Weekend, riktigt bra röst där alltså .. + najs sound

4p hastskit snyggt & minimalt - svenska = ett plus

2p sound of one hand clapping - häftigt .. men inte tillräckligt

Redigerat av Platonist
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...