Jump to content
Annons

Wrestling


Egghuvud

Recommended Posts

Z:tv har börjat fylla kvällarna med Wrestling. Testosteronstinna, dopade eller bara extremt feta gubbar i trikåér låtsas hata varandra och slå varandra på käften. Det går inte särskillt fort. De traskar runt i ringen och ger ömsom varandra örfilar och ömsom kastar varandra i marken. Till och med brottning som annars måste vara en av världens tråkigaste sporter att titta på, känns spännande och farfyllt i jämförelse.

Varför går det så sakta? Varför örfilar de varandra? Varför tittar folk på skiten? Varför bryr jag mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte, men ibland är jag jäkligt glad att jag inte har de där kanalerna överhuvudtaget. Har dock vänner som tittar på det, och jag kan inte för min själ förstå varför de tycker det är roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Särskilt om "the good guy" vinner och alla vet om det i förväg.

Lite extra krydda på moset är att alla verkar vara indoktrinerade att förvånas och på något sätt bortse från att förstå skådespeleriet i "sporten".

En form av kollektiv unison "Neeemän oj"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, stryk ska dom ha! Ringa upp WWF (inte världsnaturfonden) och se om dom vill köra WWF vs K1 eller liknande, kanske? 😆

Det fulaste var när dom körde WWF-mästarna mot de "europeiska mästarna" mitt under kontroversen om irakkriget. In kommer två spinkiga misstänkt bögiga herrar i tangakalsonger och insvepta i den franska flaggan och får stor- "stryk" av några bitiga amerikanska patrioter, givetvis till publikens jubel (för att bygga upp spänningen fick givetvis "fransmännen" in några slag i början).

Link to comment
Dela på andra sajter

Om bakfoten.. Syftet är ju självklart att ge upphov till reaktioner hos tittarna som tex Varför? Är det nödvändigt? osv... för att skapa fred i världen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

... nääe ge mig boxning vilken dag som helst. 😄

Det kanske var så här, att sakta sakta började husvagnsfettona i Utah fatta att det inte var riktigt rent mjöl i påsen och att matcherna huvaligen kanske var uppgjorda.....men precis då passade Rocky på att bli uppklådd av Hulk Hogan i Rocky III och vips var det kört igen, "tillochmed Råcky får ju stryk av dom här bestarna". Snyggt trick av Hollywood. Bli inte förvånade om ni ser en stereoid-pumpad 50-åring i höftskynke som dräller runt på CNN nere i Bagdad framöver, som nästa steg i kampanjen... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)
nääe ge mig boxning vilken dag som helst. 😆

Eller vilken Asiatisk kampsport som helst!!

Det kallas markering men det gör lika ont när man bryter småben ändå.

nääe ge mig boxning vilken dag som helst. 🙁

Eller vilken Asiatisk kampsport som helst!!

Det kallas markering men det gör lika ont när man bryter småben ändå. 😱🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller bara en schysst kampsportsfilm, typ Ong Bak, som är på låtsas, ser förhållandevis verkligt ut (inga vajrar, bl a) och dessutom ser riktigt jävla häftigt ut.

Wrestling hade liksom varit helt okej om dom typ hoppade tvärs över ringen och armbågade varandra i huvudet eller så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det tur att alla amerikaner är feta och skitdumma som tycker wrestling är skitkul... för de gör de ju allihop....

Och visst är det bra att vi har så högkvalitativa program som Farmen och Idol här i Sverige....

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det tur att alla amerikaner är feta och skitdumma som tycker wrestling är skitkul... för de gör de ju allihop....

Och visst är det bra att vi har så högkvalitativa program som Farmen och Idol här i Sverige....

Touché så att säga,

Jag var mest förvånad över att vi importerar skiten. Dessutom skulle det ju kunna vara mer underhållande. Men det är fortfarande feta män som örfilar varandra i slow-motion.

Farmen och Idol ser jag inte på...och inte på wretsling öht. Det var ett rent misstag. Men man kan inte låta bli att undra över fenomenet som sådant. Och varför visas det på bästa sändningstid i en hmm.. " ungdomsinriktad" kanal?

börjar tro att Hammagrella har rätt... det är en konspiration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Touché så att säga,

Jag var mest förvånad över att vi importerar skiten. Dessutom skulle det ju kunna vara mer underhållande. Men det är fortfarande feta män som örfilar varandra i slow-motion.

Farmen och Idol ser jag inte på...och inte på wretsling öht. Det var ett rent misstag. Men man kan inte låta bli att undra över fenomenet som sådant. Och varför visas det på bästa sändningstid i en hmm.. " ungdomsinriktad" kanal?

börjar tro att Hammagrella har rätt... det är en konspiration.

Vad är det för fel med feta män som örfilar varandra i slowmotion?

Känns som ett jämställdhets-ställningstagande (eller vad det nu kan heta) mot brudarna som löper i slowmotion i "Baywatch"... 😆

Och den dagen man börjar tro på vad hammagrella säger är det nog dags att minska knarshintaget. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Touché så att säga,

Jag var mest förvånad över att vi importerar skiten. Dessutom skulle det ju kunna vara mer underhållande. Men det är fortfarande feta män som örfilar varandra i slow-motion.

Farmen och Idol ser jag inte på...och inte på wretsling öht. Det var ett rent misstag. Men man kan inte låta bli att undra över fenomenet som sådant. Och varför visas det på bästa sändningstid i en hmm.. " ungdomsinriktad" kanal?

börjar tro att Hammagrella har rätt... det är en konspiration.

Vad är det för fel med feta män som örfilar varandra i slowmotion?

Känns som ett jämställdhets-ställningstagande (eller vad det nu kan heta) mot brudarna som löper i slowmotion i "Baywatch"... 😆

Och den dagen man börjar tro på vad hammagrella säger är det nog dags att minska knarshintaget. 😛

Verkar mer nyktert att tro på Hammagrella än att titta på feta män som örfilar varandra i slowmotion. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar inte som om folk inser att  😉  brukar innebära en gnutta ironi.

Jodåjodåjodå. Men förmodligen skulle jag själv oxå använt en 😉 istf 😏 i syfte att markera ironi. 😉😉😉

Eller så är din ironi mer avancerad än min.. 😛

Har bara lärt mig 😉 och 😛 ännu..... kan man använda 😆 i ironiskt syfte och vad ska man isåfall välja när man vill förmedla 😛 om man använder den i ironiskt syfte.... ska man isåfall välja 😉 ?... men om man anväder 😉 när man egentligen menar 😉 som man använt i ironisyfte, blir det inte en slags smileyinflation isåfall? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar inte som om folk inser att  😉  brukar innebära en gnutta ironi.

Jodåjodåjodå. Men förmodligen skulle jag själv oxå använt en 😉 istf 😏 i syfte att markera ironi. 😉😉😉

Eller så är din ironi mer avancerad än min.. 😛

Har bara lärt mig 😉 och 😛 ännu..... kan man använda 😆 i ironiskt syfte och vad ska man isåfall välja när man vill förmedla 😛 om man använder den i ironiskt syfte.... ska man isåfall välja 😉 ?... men om man anväder 😉 när man egentligen menar 😉 som man använt i ironisyfte, blir det inte en slags smileyinflation isåfall? 😉

Skulle själv vilja hävda att jag hellre använder 😉 för att markera ironi än 😉 då jag ser denna som att man helt enkelt känner sig missnöjd med något eller tittar snett på det. Eller att man helt enkelt känner sig lite sne . 😉 Detta skall nog inte blandas ihop med 😉 då denna i min mening snarare betyder arg. Däremot skulle det vara intressant att reda ut om denna smileyn 😲 är mer förvånad än 😉 eller om de rentav är fundersamma, men vad är då denna 😳 ? Och hur förklarar man bäst 😉 ? Är det chock? Vilket 😛 öven skulle kunna vara, eller 😛 . En förklaring kanske är på sin plats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte hitta en fet smiley som får en örfil men det fanns inte 🙂

En lusing i form av handgranat en kanske?

144.gif

Gaah! Så smajlisarna är alltså röda inuti!? Jag trodde att de var gula rakt igenom...

Nu är hela min världsbild raserad!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...