Jump to content
Annons

Tips på preamps med digital utgång?


Mannex

Recommended Posts

Annons

Här är preampen du letar efter: Samson C-valve.

Kostar 1500 kr och har digital S/PDIF utgång. Dessutom kan du koppla in en linjeingång till den högra kanalen på A/D-omvandlaren, och på så sätt kunna spela in två kanaler samtidigt (plus de analoga du redan har i ljudkortet).

Ljudet då? Låter riktigt bra. Jämförde med mitt mixerbord; ett Phonic MM-1202. Trodde att jag skulle ha svårt att höra skillnad, men si det blev inte särskilt svårt. Mycket renare ljud i Samoson: en.

Dessutom har den ett rör som sitter inbyggt och som du kan mixa in i önskad nivå. Har även lowcut, limiter, och spelar självklart in i 24 bitar/96 kHz (kan välja mellan 48 och 96 kHz samplingsfrekvens).

Kan alltså varmt rekomendera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är preampen du letar efter: Samson C-valve.

Kostar 1500 kr och har digital S/PDIF utgång. Dessutom kan du koppla in en linjeingång till den högra kanalen på A/D-omvandlaren, och på så sätt kunna spela in två kanaler samtidigt (plus de analoga du redan har i ljudkortet).

Ljudet då? Låter riktigt bra. Jämförde med mitt mixerbord; ett Phonic MM-1202. Trodde att jag skulle ha svårt att höra skillnad, men si det blev inte särskilt svårt. Mycket renare ljud i Samoson: en.

Dessutom har den ett rör som sitter inbyggt och som du kan mixa in i önskad nivå. Har även lowcut, limiter, och spelar självklart in i 24 bitar/96 kHz (kan välja mellan 48 och 96 kHz samplingsfrekvens).

Kan alltså varmt rekomendera!

Det där låter riktigt nice. Tack för info'n. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju nämna min egen huvud-preamp i detta sammanhang, RME ADI-96 Pro, som är en mycket ren preamp, med inbyggda DSP-funktioner om man vill ha igång dem och som har både S/Pdif på optisk och koaxial, samt AES/EBU utgångar - men eftersom den är så ruskigt dyr, låter jag nog bli att säga något ändå... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...