Jump to content
Annons

Fem § för att undvika fiasko i ESC 2009


Valle

Recommended Posts

9. Alla inskickade bidrag bedöms först av Svenska Musikförläggarföreningen medlemsförlag. De bidrag som respektive förlagsgrupp refuserar bedöms ytterligare en gång av en bedömningsgrupp som SVT satt samman. blablabla.
men valle - är det då en slump att bobby får med ett ton låtar?

dessutom av väldigt varierande kvalle?

allt från bra till riktig skit?

Nej, jag tror inte (heller) att det där är en slump — och det var ju lite därför som jag startade den här tråden! Däremot har det med s.k. egenintresset att göra (se 4§ ovan) — mer eller mindre, utan tvekan. Den här känslan av att saker och ting inte går rätt till under gallringen skulle definitivt kunna minskas om man mot all förmodan skulle beakta mina "ändringsförslag" ovan. Men visst, då kan ju SVT tycka att lönsamheten (egenintresset) minskar i samma grad och säga att, ja då får väl nån annan jävel hålla i festivalen, då...

Sen kan jag — hur kontroversiellt det än kan låta i sammanhanget — förstå att SVT värnar om sitt egenintresse, som vilken business som helst. I samband med att bidragen skickas in upplåts rättigheter till SVT som i grova drag påminner om ett förlags-/masteravtal med utgivningsrättigheter. Då är det ju bra att kunna "styra" lite för egenintressets skull. Som vilken business som helst... (för annars kan ju nån annan jävel hålla i festivalen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

efterklok kan man bara vara efteråt

Ja, annars hade det förmodligen kallats något annat 😉

(Fan, Demonen... det är nästan så jag vill ha det som citat i min signatur! 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...