Jump to content
Annons

sätta tbx gitarrmick?


yonaz666

Recommended Posts

Tjena:D

jo jag skulle spraya om min gura så jag tänkte plocka isär diverse saker på kroppen men när jag hade skruvat bort ena micken så tänkte jag att de är kanske lite överkurs.

så jag försöker skruva tbx micken men de går inge vidare den "sjunker in" för mkt i kroppen och där inne fnns också två fjädrar villket jag inte vet hur dom ska sitta?

hjälp någon 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

först plektrumskydd eller micksarg, skruv fjäder och mick. skruven ska gå genom fjädern till micken som är gängad.

och skruven ska självklart sitta fast på sargen/pl.skyddet.

Link to comment
Dela på andra sajter

först plektrumskydd eller micksarg, skruv fjäder och mick. skruven ska gå genom fjädern till micken som är gängad.

och skruven ska självklart sitta fast på sargen/pl.skyddet.

problemet e att få fjärdrana att så still så fort jag försöker lägga micken på platts ramlar dom pga magnetism =(

Link to comment
Dela på andra sajter

först plektrumskydd eller micksarg, skruv fjäder och mick. skruven ska gå genom fjädern till micken som är gängad.

och skruven ska självklart sitta fast på sargen/pl.skyddet.

problemet e att få fjärdrana att så still så fort jag försöker lägga micken på platts ramlar dom pga magnetism =(

det är pilligt att hålla på med gitarrer.

pilla tills det sitter, det e inte så mkt annat o göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

först plektrumskydd eller micksarg, skruv fjäder och mick. skruven ska gå genom fjädern till micken som är gängad.

och skruven ska självklart sitta fast på sargen/pl.skyddet.

problemet e att få fjärdrana att så still så fort jag försöker lägga micken på platts ramlar dom pga magnetism =(

det är pilligt att hålla på med gitarrer.

pilla tills det sitter, det e inte så mkt annat o göra.

tack för hjälpen iaf 😳🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ska vara rörlig för att kunna justeras i höjdförhållande till strängarna - påverkar ljudet en del.

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...