Jump to content
Annons

Dålig sökfunktion


Andreas L

Recommended Posts

Visst kan man bli hyfsat trött på folk som nyreggar för att ställa samma fråga som redan ställts 20 gånger innan. Det håller jag med om, även om jag inte har möjlighet att vara här lika ofta som förrut.

Men gör något åt sökfunktionen..! Som det är nu kan man ju bara söka på hela strängar och det är en ganska kass förutsättning om man snabbt vill hitta något speciellt. Antingen måste man pricka in exakt ordföljd, eller så får man nöja sig med att bara skriva ett sökord.

Provade att skriva "dämpning" och fick direkt 17 trådar som handlade om det den senaste månaden.

Bättre att bygga ut sökfunktionen så att den skapar SQL-strängen dynamiskt, så att det går att skriva flera ord ex. "dämpning sång" eller liknande, och att då alla meddelanden som innehåller bägge orden kommer med.

Jag tror att sökfunktionen skulle bli mer populär ifall den fungerade så (lättare att hitta det man söker), samtidigt som den borde få en mer central roll på webbplatsen. Det skulle nog kunna rensa bort många upprepningar, samtidigt som det blir allt viktigare med en användarvänlig sökfunktion ju mer information forumet innehåller.

Hur kul skulle det vara att använda google om man bara kunde söka på hela strängar?

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Håller med.

Jag har ibland undrat något och sökt efter en liknande tråd men inte hittad någon.

Sen när man postar sin tråd får man en dänga av andra medlemmar att man ska använda sökfunktionen eftersom det tydligen finns en liknande tråd ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med fullständigt! Som nybörjare drar man sig för att fråga, speciellt om det man funderar över är något enkelt...

Då blir man sågad och upmanad att använda sökfunktionen, som inte fungerar om man inte har något speciellt ord att gå på.

Jag menar, söker man på ljudkort så får man ju upp en miljon träffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...