Jump to content
Annons

Importerad in-ear.. strömspänningsskillnad?


Sython

Recommended Posts

Hejsan allesammans!

Jag har beställt ett in ear monitor-system från USA. Delen med antennen på drivs med 9v-adapter. Jag undrar om jag behöver en transformator innan adaptern då de har annan spännings-enhet i USA. Vill ju inte riskera att spränga systemet!

Tack för alla svar.

mvh Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan allesammans!

Jag har beställt ett in ear monitor-system från USA. Delen med antennen på drivs med 9v-adapter. Jag undrar om jag behöver en transformator innan adaptern då de har annan spännings-enhet i USA. Vill ju inte riskera att spränga systemet!

Tack för alla svar.

mvh Joakim

Det finns inget generellt svar på den frågan. Det beror på hur den är konstruerad alternativt om den är omkopplingsbar. Hur som helst så lär den i vilket fall ha fel sorts kontakt om de inte levererar en "EU-modell" till dig.

Det är dock mest troligt att du behöver en annan adapter eller en transformator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan allesammans!

Jag har beställt ett in ear monitor-system från USA. Delen med antennen på drivs med 9v-adapter. Jag undrar om jag behöver en transformator innan adaptern då de har annan spännings-enhet i USA. Vill ju inte riskera att spränga systemet!

Tack för alla svar.

mvh Joakim

Det finns inget generellt svar på den frågan. Det beror på hur den är konstruerad alternativt om den är omkopplingsbar. Hur som helst så lär den i vilket fall ha fel sorts kontakt om de inte levererar en "EU-modell" till dig.

Det är dock mest troligt att du behöver en annan adapter eller en transformator.

Tack för svaret. Det var fel sorts kontakt med. Jag har en sån här till mina pedaler: http://trexengineering.net.dynamicweb.dk/D...&VariantID=

Har läst igenom hela manualen till in ear-systemet, det står inget om spänningen. Skruvade även upp den för att se om det står något på ett nätaggregat, en fann inget sådant heller.

Vågar man testa att köra igenom den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan allesammans!

Jag har beställt ett in ear monitor-system från USA. Delen med antennen på drivs med 9v-adapter. Jag undrar om jag behöver en transformator innan adaptern då de har annan spännings-enhet i USA. Vill ju inte riskera att spränga systemet!

Tack för alla svar.

mvh Joakim

Det finns inget generellt svar på den frågan. Det beror på hur den är konstruerad alternativt om den är omkopplingsbar. Hur som helst så lär den i vilket fall ha fel sorts kontakt om de inte levererar en "EU-modell" till dig.

Det är dock mest troligt att du behöver en annan adapter eller en transformator.

Tack för svaret. Det var fel sorts kontakt med. Jag har en sån här till mina pedaler: http://trexengineering.net.dynamicweb.dk/D...&VariantID=

Har läst igenom hela manualen till in ear-systemet, det står inget om spänningen. Skruvade även upp den för att se om det står något på ett nätaggregat, en fann inget sådant heller.

Vågar man testa att köra igenom den?

Mycket märkligt om det inte finns angivet någonstans om spänning och strömförbrukning!

Hur som helst måste du tyvärr kolla innan du kör för att inte riskera att bränna upp din nya burk...

Jag skulle inte heller rekommendera att använda din fuel tank innan du vet hur mycket ditt in ear-system drar. Din fuel tank kan leverera 500 mA i 9 V-uttaget. Och du bör veta om det räcker till. Så någon form av info om in ear-systemets strömförbrukning måste du skaffa dig...

Vill du så kan du PM:a ditt telefonnummer till mig så blir det kanske lättare att hitta någon lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det trådlöst måste du kolla upp frekvensen den sänder på. Det är helt olika i olika länder, risken är att du är olaglig.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det trådlöst måste du kolla upp frekvensen den sänder på. Det är helt olika i olika länder, risken är att du är olaglig.

Gunnar

Ja, tyvärr kan det nog vara så.

Här finns info:

http://www.pts.se/upload/Documents/SE/2007...andsplikten.pdf

sid 8-9

Det kan tyvärr också vara ett direkt användarproblem om utrustningen går på "fel" frekvens så man i så fall kan få ganska rejäla störningar själv och dessutom störa andra.

CE-märkningen kan också vara ett problem om man skall vara riktigt korrekt...

Men nu skall i alla fall strömförsörjningen vara löst...

Redigerat av Violiner
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...