Jump to content
Annons

Scanners


dede

  

9 röster

  1. 1. Scanners

    • 1 I.ve been waiting so long
      1
    • 2 Me tooooooo
      1
    • 3 Kom igen och tryck då!!!!!!!!!!
      2
    • . Nähä, inte de de..........
      2


Recommended Posts

Länken; http://hem.bredband.net/svacle/nights.mp3

Band; Scanners

Medverkande; Svante Clementson; instrumentprog, röst. Håkan Lidbo; Lead Voice + Choir

Text+musik; Svante Clementson

År; 1989

Plats; Malmö Midi Musik

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja! det är intressant. Sången distar på ett obehagligt sätt. Lite "obehagligt" att lyssna på.

Mixen är inte så bra tycker jag. Sången tar nästan för mycket plats. Kompet hamnar alldeles för långt bak + att det låter mycket mellanregister och inte så nyanserat.

När man lyssnat på det en stund så blir det fräckare och fräckare. Men produktionen skulle jag nog tänka över lite. Skall det vara så skräpigt Einstuerzende-Neubaten-åttiotals-aktigt? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Snackade med Håkan:

"Den här har jag inte hört på 15 år! Jösses. Tack för att du hittade den, det var kul"

Hälsa! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Snackade med Håkan:

"Den här har jag inte hört på 15 år! Jösses. Tack för att du hittade den, det var kul"

Hälsa! 🙂

Okej, kan jag göra. Är du Svante?

Just det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, jag bara älskar internsnack.

Lyssnar på låten nu...och jösses...jag vet inte vad jag ska säga. Förutom att oljudet vid 1:20 fick mig att kasta av hörlurarna under vilda skrik så var låten hrmm...intressant..Nä, tycker att den är alldeles för grötig. Ta fram saxen och börja plocka bort...för det här blir ungefär som när man försöker blanda för många färger...Det blir bara brunt.

Link to comment
Dela på andra sajter

.Nä, tycker att den är alldeles för grötig. Ta fram saxen och börja plocka bort...för det här blir ungefär som när man försöker blanda för många färger...Det blir bara brunt.

Jo, du har en poäng där. Fast det är lite min smak också; Jag har precis blivit övertalad att inte använda elefanter i mitt Olsbergbidrag..

Precis som Scanners; Lover of the Bayou är detta en dålig kassettkopia, inspelad för tusen år sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...

Hej denna var bra!

Vid första lyssningen låter den kanske lite grötig med många slingor som flätas runt varandra. Fast vid andra så blir det bättre 😕. Lite österländskt över vissa slingor, speciellt vid övergången 1.17 snyggt. Kommer på något sätt att tänka på depeche mode 90-tal, kanske lite gahan över sången??. Rösten distar ibland vilket säkert är meningen men jag tycker nog inte det förhöjer något.

Tycker början är bra. Jag hade nog gjort lite andra instrumentval vad gäller vissa slingor som är lite för tunna och skrikiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...