Jump to content
Annons

Platt skärm i formatet stående A3 eller A4


Recommended Posts

Minns att det för ett antal år sedan kom en skärm som var stor som ett A4 (tror jag) och som hade den finessen att man kunde rotera den 90 grader, för att därmed kunna visa ett stående A4 i verklig storlek.

Min fråga gäller om denna typ av skärm ännu finns på marknaden, eller - hellre - en A3 dito. Sitter ofta med stora partitur och det är då inte på bredden som jag behöver utrymme, utan på höjden.

Tacksam för svar

Cris

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
här har du en skärm som går att vrida till stående istället för liggande http://www.dustinhome.se/pd_5010116619.aspx

Det här skulle kunna vara precis vad jag söker! 😉

Undrar dock - funkar den här bra med Mac?

Redigerat av Sirius
Link to comment
Dela på andra sajter

sublunar (oregistrerad)

Det du söker kallas "pivot". Många, om inte de flesta, tft-skärmar har det idag. Just i A3- eller A4-format vet jag dock inte om man kan hitta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en roterbar HP-skärm till en Windows-PC på jobbet. Jag hade jättesvårt att vänja mig vid det ovanliga pixelförhållandet och XP:s ClearType gjorde inte saken bättre, snarare tvärtom. Skärmen vändes rätt fort tillbaka till normalt läge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om skärmen fungerar till mac, brukar det vara svårt med just pivotfunktionen. Minns inte att jag sett att det finns till mac.
🙂

Det finns stöd för funktionen i både Tiger 10.4 och Leopard 10.5. Det behövs inte installeras extra programvara.

Systeminställningar -> Bildskärmar -> Rotera

OBS! Nackdelen är att om din bildskärm inte klarar upplösningen (out of scan range) finns det inget bra sätt att ändra tillbaka. (Felaktiga upplösningar kan du annars ångra med Esc, men inte roteringar som sagt)

Använd det här tipset för att rotera skärmen med hjälp av Quicksilver och ett Applescript.

Om upplösningen inte funkar på din skärm så är det bara att rotera tillbaka med tangentbordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om skärmen fungerar till mac, brukar det vara svårt med just pivotfunktionen. Minns inte att jag sett att det finns till mac.
😐

Det finns stöd för funktionen i både Tiger 10.4 och Leopard 10.5. Det behövs inte installeras extra programvara.

Systeminställningar -> Bildskärmar -> Rotera

Jaha man har löst det så, till slut. Reason i 9:16 format vore ju intressant

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om skärmen fungerar till mac, brukar det vara svårt med just pivotfunktionen. Minns inte att jag sett att det finns till mac.
😎

Det finns stöd för funktionen i både Tiger 10.4 och Leopard 10.5. Det behövs inte installeras extra programvara.

Systeminställningar -> Bildskärmar -> Rotera

OBS! Nackdelen är att om din bildskärm inte klarar upplösningen (out of scan range) finns det inget bra sätt att ändra tillbaka. (Felaktiga upplösningar kan du annars ångra med Esc, men inte roteringar som sagt)

Använd det här tipset för att rotera skärmen med hjälp av Quicksilver och ett Applescript.

Om upplösningen inte funkar på din skärm så är det bara att rotera tillbaka med tangentbordet.

Så bra, så bra. Tack för alla svar. 😛

/Cr#

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...