Jump to content
Annons

Stråk och blås live.


Daniel

Recommended Posts

Behöver bra stråk och blås ljud som är tänkt att använda live. det ska funka till pop/rock och helst inte vara för mycket reverb eller rumsljud. Har ni några tips? Kommer inte använda keyswitch eller liknande. Jag ska bara spela enkla melodier och det ska låta så bra som möjligt.

Några tips?

Alla ideér är mottages tacksam, jag är helkass på sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du är intresserad av trumpet kan du spana in Sample Modellings The Trumpet. Här är en demolåt (mp3). Jag tror knappast du kan hitta några samplingar med mindre rumsljud iaf. Obs. det är jag som har skrivit största delarna av skriptet så det är inte en opartisk rekommendation (men jag har ingen ekonomisk vinning av att tipsa om det).

/Nils

Redigerat av nilsL
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Hört mycket gott om Chris Heins Horns också, men jag gillade inte riktigt att spela med dem. Bästa blåset jag har hört i VST-form måste vara tenorsaxofonen i EastWest Colossus. Fan värt hela pengen bara det :-D Stråkarna beror lite på om det är stort och fett du vill åt (Symphonic Orchestra Gold) eller nära och solo-aktigt (Garritan Cello!)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
pumalix (oregistrerad)

Skulle nog kolla in The Memphis Horns samplingarna har hört att dom är bra. Kolla in dom på denna länk

ww.ilio.com/ilio/memphis/index.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...