Jump to content
Annons

Studiofestival 20 - Weekend madness


PokerFigge

Recommended Posts

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fråga; Diskopukor. Jag antar att alla vet vad jag menar... men var hittar man såna? Kollat igenom mina samplingar men det tycks saknas. Finns det VSTi för diskopukor? 🙂☺️🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga; Diskopukor. Jag antar att alla vet vad jag menar... men var hittar man såna? Kollat igenom mina samplingar men det tycks saknas. Finns det VSTi för diskopukor? 😳😛😎

http://www.luthman.se/productDetails.aspx?id=206629

http://www.luthman.se/productDetails.aspx?id=206291

Tack för tipset! Hade ett ljudbankar i Hypersonic 2 som heter just Disco Drums, men de verkar ha ignorerat de klassiska diskopukorna... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en del coola samplingar i Sounds of the 70's men inte pukor av det slaget jag letar efter. De är kanske mer 80-tal än 70?? Nåja... det löser sig på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit lite tyst här ett tag, kanske alla är upptagna med inspelning och mixning? 😄

Jag kollade lite lätt angående gitarreffekter och om jag förstått så fanns det fler effekter än vad jag trodde på 70-talet, ja förutom wah-wah, till exempel phaser, flanger och chorus (iaf om man kollar på Boss pedaler på http://en.wikipedia.org/wiki/BOSS).

Fast det är väl wah-wah man främst förknippar med 70-talsdisco?

Link to comment
Dela på andra sajter

PokerFigge!

Har det kommit in några bidrag än?

Det är ju bara 10 dagar kvar, så det är väl dax att börja svettas 😮

Tre bidrag än så länge! Keep 'em coming!

/F

Link to comment
Dela på andra sajter

har kommit en bit på mitt bidrag men det blir inte klart förrän i sista minuten som vanligt! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas det blir några bidrag, det verkar ju som många tycker detta var ett kul tema.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker få ihop sången på min låt nu, tillsammans med en samarbetspartner. Inte alltid så lätt när man jobbar tillsammans på distans...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blir nästa festivalsämne, så jag kan börja redan nu menar jag 😉

vinnaren väljer ju tema, men du kan ju chansa på att du vinner och bestämma temat själv! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blir nästa festivalsämne, så jag kan börja redan nu menar jag 😄

vinnaren väljer ju tema, men du kan ju chansa på att du vinner och bestämma temat själv! 🙂

Javisstja! 😉

Då tar vi 80-talsdisco.

Hör ni det alla.

Nästa festival så blir det 80-talsdisco! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja, har inte mer tid att lägga denna veckan så skarvade ihop det jag hade.

Jag tror det går att dansa till men frågan är hurpass mycket 70-tal det blev etc,

bidraget är nog en god kandidat för jumboplatsen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja, har inte mer tid att lägga denna veckan så skarvade ihop det jag hade.

Jag tror det går att dansa till men frågan är hurpass mycket 70-tal det blev etc,

bidraget är nog en god kandidat för jumboplatsen 🥰

du har ju nästa vecka på dig också.

om jag inte får hjälp med sången så får du konkurera med mig om sista platsen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...