Jump to content
Annons

självspelande reason låt.


divstah

Recommended Posts

Hejsan..

FInns en del reasonfans här måtro. Jag är en av dem. Tänkte dela med mig aven tämligen skoj grej jag gjorde för att visa lite av vad man kan göra med alla defja Cv möjligheter och dylikt när man tabbar 🙂

Jag har nämligen lekt lite med reaktor demot och blev tämligen inspirerad av de där roliga självspelande maskinerna, och annat som Native slänger ihop och som slängs ihop till reaktor. så jag tänkte att man ju visst kan göra lite av samma sak själv med lite eftertänksamhet..

Observera att det kan vara lite cpu krävande, vad jag vet har vissa av mina vänner haft probelm med att köra rnsen på datorer runt 800mhz etc.. men men

Observera ochså att man inte behöver trycka play eller pause, och att ljudet sätter igång direkt när du öpnnar filen, Därav är givetvis master volymen på första mixern satt till 0 för att inte överraska någon..

pga problem med webhosten för tillfället finns länken antigen här.

http://usel.lyx.nu/divine/stuff/A%20reason...ay%20itself.rns

eller här; http://pretto.lyx.nu/stuff/A%20reason%20to...ay%20itself.rns

håll till godo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😉

Häfitgt! Lyssnat på ljudlandskapet i en ... ja 4-5 minuter tror jag, tappade kollen. Det ändrar sig i alla fall hela tiden vilket är roligt.

Dock, det låter mycket bättre om man säker tempot till en 140-150bpm istället för de 223 eller va det var du använde först 🙂

Kul grej i alla fall! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

haha.... du har fan rätt.. låter bättre med sänkt tempo..

vet inte riktigt varför jag satte den på 233, antar att jag tyckte att lfo'erna till trummorna gick för slött då eller något i den stilen..

hehe. man kan ha det igång ett tag alltså.. ibland gör syntharna sådana där trudelllutter när de går från c2-c6 eller så som när man drar handen över klaviatur över alla tangenter, galet..

nice att du gillade den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som orkar Mp3a den så man får höra vad den gör? Eller måste jag ha reason. Blev så lockad av vad som skrivits här. Har inte reason själv.

EDIT: Keff

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

kan fixa det nemo. men såååååååååååå intressant är det nog inte.. ville mest showa miina leet skills vad gäller att koppla stuff..

iaf, gir är bra! han är kreativ. humlor i skallen och allt..

nemo? 😆

Äsh, jag är jättenördig och tycker självspelande grunkor är skoj.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...