Jump to content
Annons

Hårdrock?


wicked_s

Recommended Posts

Avundas dem som gör "elektronisk" musik, alltså en massa blipp blopp 😉

Till exempel, en vän till mig gör någon slags "syntmusik" (är inte så insatt i de olika blipp-blopp stilarna). En uråldrig PC, Cubasis samt några enstaka vst-instrument är det enda han behöver.. allting ska låta kliniskt tajt och onaturligt... ehh. Själv pysslar jag med olika typer av metal, fusion, rock... och det är så ruskigt svårt att få det att låta naturligt. Sen blir det så dyrt och komplicerat allting. Måste ha instrument, mikrofoner, olika typer av tillbehör.. som exempelvis Line6 Pod, en massa pedaler, eller stärkare och utrymme att ställa allting m.m... m.m..

Jag nämnde i något tidigare inlägg att jag programerar samtliga trummor, eftersom att jag inte har plats att micka upp ett riktigt trumset. Finns det några andra här som sysslar med metal-musik och använder sig av exempelvis "Drumkit from Hell", LM-4 Vsti eller liknande, och gör allting hemma i "sovrummet".. vore kul att höra hur era alster låter. Har ni några mp3:or på sånt ni spelat in? Vore verkligen ruskigt kul att höra vad man kan åstadkomma utan en fet studio för flera miljoner kronor.

/Patrik 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett av mina gamla projekt, tanken var att lägga på en massa tal och radioreferat o.s.v., fast det blev för mycket arbete. 😉 Mixen lämnar väl lite övrigt att önska, speciellt vad gäller bas och pukor, även om den finns mycket att arbeta med i den. Tar gärna emot tips och förslag på hur mixen kunde göras bättre. 🙁

Utrustningen jag använt är som följer:

ESP M-III

V-amp II

Drumkits from hell

Roland JV-1080 med exp Orchestra II

+ en gammal fender bas jag lånade av en kompis och linade in genom min behringer MX602A, kanske inte bästa vägen till ett fett basljud... 😏

Jajustdet, låten kan tankas hem från följande adress:

http://home.bip.net/dreadman/1441_and_one_lie.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag vet inte om man kan kalla det Metal, men vi spelar "Melodiös hårdrock" eller AOR.

Vi använder oss av DFH, Platinum drums och DrumTools som trummis och

POD:ar för gitarrerna. Hur det låter? Lyssna på Blind Alley, där ligger 30 seks demos. Eller (ännu hellre) köp CD:n ;-)

//Mvh Magnus

Redigerat av StarCruiser
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare mickat trummor men gott ifrån det pga att dels, är det inte speciellt populärt att sitta på natten med det, och sen så blir det som sagt var så satans dyrt att fixa mickar mm och efter som jag personligen inte är nån expert på uppmickning av trumset kände jag att det var onödigt att köpa en massa mickar och endå känna frustrationen av att inte "få nån kontroll" över ljudet.

Köpte därför ett fullset med padds efter som tanken på att sitta o progga allt får mig att rysa och eftersom mitt huvudinstrument är trummor, funkar utsökt. Har tidigare kört med synthen som följde till. Låter hyfsat när man fått lägga på lite EQ mm på, men fastnade verkligen för Superior. Är det nån som kör med liknande kombination till DFH och battery hör gärna av er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...