Jump to content
Annons

spår-vart den ska vara exakt som man vill ha den i minuter och sekunder


crys

Recommended Posts

Detta är en självklar grej, som jag som nu när jag ändå inte hittar funktionen i cubase så gör jag detta ihop i ett annat program.

Alltså: Jag ska mixa ihop två audio spår, och vi säger att det ena spåret börjar från början, (cursor? eller vad det kallas)

och jag kan ju flytta det andra spåret med musen, men jag vill hitta var jag kan skriva in exakt på vilken minut och sekundersdelar jag vill ha klippet, för med musen går det ju då inte så klart. Var gör man det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det är lite svårt att fatta vad du menar

om du vill ändra så att du ser tiden och inte vilken takt ändra detta i the ruler:

högerklicka och välj vilket format i fältet där takten står.

om du vill flytta ljudfilen hur du vill måste du stänga av snap funktionen i toolbar

alltså det är en knapp i toobar med en pil ett streck och ännu en pil åt motsatt håll.

då flyttar sig filen steglöst

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en knapp uppe till vänster med nåt som liknar en pil som pekar neråt. Om man trycker där så dyker en info-list upp som visar all info om position och längd för ett valt klipp. Där kan man också skriva in nya värden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det finns en knapp uppe till vänster med nåt som liknar en pil som pekar neråt. Om man trycker där så dyker en info-list upp som visar all info om position och längd för ett valt klipp. Där kan man också skriva in nya värden.

Jo jag kolla lite mer på detta idag, och hittade det, man kan jag göra det genom att högerklicka, sen->project->browser, och skriva in värdet där. Jag är ny i detta och kollade inte igenom riktigt hehe. MEN nu är det så att det är något annat nu som nog är det sista jag behöver veta, iaf på ett bra tag 😛: det är så att jag vill flytta två ljudspår från dom spåren dom är nu till nya tillsatta spår, och vill göra detta utan att behöva hålla på och få dom rätt ihop igen, alltså dom ska hamna på andra spår, på samma tidsvärde, kan du det också så är du bra 🙂, god kväll.

Jag skrev ett medelande nu också till dig på en till fråga, inklusive denna, som du kan svara på antingen här, eller båda genom medelandet. tack o hej

Redigerat av crys
Link to comment
Dela på andra sajter

det är lite svårt att fatta vad du menar

om du vill ändra så att du ser tiden och inte vilken takt ändra detta i the ruler:

högerklicka och välj vilket format i fältet där takten står.

om du vill flytta ljudfilen hur du vill måste du stänga av snap funktionen i toolbar

alltså det är en knapp i toobar med en pil ett streck och ännu en pil åt motsatt håll.

då flyttar sig filen steglöst

Nej det var inget med takt jag menade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...