Jump to content
Annons

Den förfärliga plågande låten!


Baltazar

Recommended Posts

Vet inte om det är det bästa forumet men jag börjar att klaga ändå!

Jag håller på att få ett hjärnfel, har blivit trackaserad av radion alla spelar skiten!!

Jag lovar att om man skulle lyssna på den under en timme så skulle ens intelligens åka ner till en 2 årings nivå, varför har folk så dålig musik smak? 🙂

Nu har jag fått ta bort mina aggritioner (så stavas det inte!!)

tack för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
dreampod (oregistrerad)
Hur många hjärnceller bränner den? 😛

..men typ, alltså. vad är meningen med att "klaga" på en låt och sedan nästan dumförklara folk som diggar den?

¿WHAT IS THE POINT?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Chewinggum är jättebra. Seriöst. Först trodde jag att det vara några ultracoola designertyper på Manhattan jag hörde, tills min kompis sa att det är en norsk tjej och att videon handlar om att hon har en snygg rumpa. Jaha.

Hälsningar

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Tvärtom, måste jag säga. Låten är det bästa jag har hört på radio på väldigt länge.

Den har något speciellt, visst har den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)

Jo syntljuden är säkert fina, men används de så här så håller jag med om att de blir irriterande. Vissa låtar har en tendens att leta sig rakt in i det undermedvetna och föra med sig dessa känslor in i det medvetna jaget. 😆 Jag antar att det kanske kan vara detta som gör att låtar tilltalar vissa men hatas av andra. Musik rör liksom till det i balansen mellan nivåerna i psyket...

Refslingan vandrar ju cirkulärt upp och ned och spela upp det snabbare så blir det en larmsignal 😉

Men alla reagerar ju inte som jag på just denna låt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
pappabalkan (oregistrerad)

Åk till Norge, lyssna på P3 8-10h om dagen på jobbet och titta på NRK2 när du kommer hem så kommer du att vilja döda den äckliga Bergen-slynan. "My heartbeat" är dock ett trevligt popmonster.

Link to comment
Dela på andra sajter

hey lads...

-Jag är personligen inte så förtjust i just den låten, men Annie är faktiskt rätt smart...

-Hon är en DJ som spelar internationellt.

-Det finns fans för henne här hemma också ... gubben (musiklärare) tycker att Chewing Gum är en blivande pop-klassiker... (simplicity makes perfect) ...eller nåt sånt ...

-apropå hur less man blir på låtar så beror ju inte det alltid på själva låtarna....

-Varför i hela friden ska dom( ni vet vilka jag menar) spela sönder nya låtar så inni vassen?

-Finns det några intelligenta åsikter om detta?

mvh/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

pappabalkan (oregistrerad)

Jag stör mig bara på att hon gör sånt skräp när hon uppenbarligen kan göra mycket bättre. Som hit är den gjuten, kommer aldrig glömma den förbannade refrängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Var glad att det inte är en av dina favoritlåtar som misshandlas så av radion.!! Den bästa låt kan ju få en att bli spyfärdig om man tvingas höra den var trettionde minut. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Var glad att det inte är en av dina favoritlåtar som misshandlas så av radion.!! Den bästa låt kan ju få en att bli spyfärdig om man tvingas höra den var trettionde minut. 😠

...har varit med om de`också : jag gillade "underneath you clothes " långt innan svensk reklamradio satte klorna i den... sedan blev det allt svårare att digga den...surt...

-Ett tips från min dotter: Om ni får en låt i huvvet som inte ska vara där (hon gnolade "Hon kommer med solsken till mej" i ett par månader...och gillar egentligen skate-punk...🤪

Ta och lär er HELA texten och sjung den från början till slut...så kanske de onda andarna drivs ut...plågsamt, men kan funka...att bara ha delar av en envis refräng innanför pannbenet är döden...

mvh/Hwagang

Redigerat av Hwagang
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...