Jump to content
Annons

Bounce till mp3 funkar ej!


Gehannah

Recommended Posts

Tjena. Försöker bounca en mix till mp3, men protools vägrar, vill endast bounca till wav-filer.

Har en mbox 2 pro med protools le 7.3.1. Har fungerat i alla andra protoolsversioner jag använt så jag förstår inte varför mitt strular..

någon som har tips?

mvh// hannah

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena. Försöker bounca en mix till mp3, men protools vägrar, vill endast bounca till wav-filer.

Har en mbox 2 pro med protools le 7.3.1. Har fungerat i alla andra protoolsversioner jag använt så jag förstår inte varför mitt strular..

någon som har tips?

mvh// hannah

Sitter inte på PT, men om du har bråttom och innan du fått svar från någon klokare på den fronten... ladda ner Lame http://lame.sourceforge.net/index.php . Riktigt bra kodning och samtidigt smidigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Digidesign är ju så kinkiga att man måste betala för att kunna koda mp3-filer...genom att antingen köpa licensen via digistore eller köpa music production toolkit där den följer med.

Jag köpte toolkitet, och kan konstatera att itunes kodning av mp3filer låter bättre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Grillkeps sa det. Tror mp3-funktionen kostar runt 200kr så det är inte ju inte fasligt dyrt. Men om du vill köra på den billigare varianten så kan du alltid tanka Audacity-ljudredigeraren och sen LAME Encodern (mp3 encoder) som båda är gratis. Jag kör båda varianter då jag missade att mp3-funktionen ingick när jag köpte M-powered och sponsrade Digidesign på ytterligare någon hundralapp *rodnar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena. Försöker bounca en mix till mp3, men protools vägrar, vill endast bounca till wav-filer.

Har en mbox 2 pro med protools le 7.3.1. Har fungerat i alla andra protoolsversioner jag använt så jag förstår inte varför mitt strular..

någon som har tips?

mvh// hannah

är Quick Time installerat?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Digidesign är ju så kinkiga att man måste betala för att kunna koda mp3-filer...genom att antingen köpa licensen via digistore eller köpa music production toolkit där den följer med.

Jag köpte toolkitet, och kan konstatera att itunes kodning av mp3filer låter bättre...

Finns det inte i installationen en lista med extrafunktioner där bl.a. konvertering till MP3 finns med? Har för mig att jag slumrade förbi det sist jag installerade mitt Pro Tools. Men det kanske är något helt annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...