Jump to content
Annons

Adk-51s VS Röde NT-2A


illerrre

Recommended Posts

Annons

Tyvärr har jag bara den äldre NT2 med på min testsite - och inte NT2A - och vad jag har förstått, så ska NT2A vara betydligt trevligare än NT2. Annars hade du kunnat jämföra där.

Du kan ju kanske ändå försöka hitta andra i ungefär samma prisklass - och kolla hur stor skillnad det blir mellan dem i din lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Har inte provat 51s men NT2-A är en mycket kompetent mic. Skulle vara mitt första val under 9000:-.

9 lax!? 😮 Vad har du jämfört med?

Skulle välja både C414 och AT4050 (och säkert andra om jag prövade) innan NT2-A. Men visst är det en bra mick...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jag har adk-51s nu, men byter gärna upp mig. Har läst att Röde NT-2A ska vara väldigt nice? Hur mycket bättre ljud kan jag förvänta mig på en sådan uppgradering?

Min första kondmik var just en ADK 51, sen en Röde NT1, sen en Röde NT2a, sen en Neumann TLM103, sen en Studio Projects T3. Så vilken mik låter bäst? Tja hur lång tid tar det innan snön smälter? Beror på dagsformen, vad som ska spelas in och allt sånt där som vi alla vet.

Röde NT-2A är helt klart en mycket bra mik för relativt lite pengar, köp den.

Ett tips dock: testa några olika exemplar. Alla mikar är enskilda individer och både när jag köpte ADK och Röde så testade jag tre av varje, alla lät lite olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...