Jump to content
Annons

Bolagen byter taktik och erbjuder "gratis" nedladdning av musik.


MikkeÖland

Recommended Posts

Annons
Förstår fortfarande inte vad som får skivbolagen att tro att folk helt plötsligt skulle gå över till deras sämre och otympligare tjänst när det är så enkelt att bara öppna Limewire och hämta allt där.

Hur vet du att den är otymplig? Den ska väl öppnas först på måndag? Enda "kruxet" som jag ser, är att dom kommer att använda annonser, men det finns även på många torrent-sidor och dylikt.

Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår fortfarande inte vad som får skivbolagen att tro att folk helt plötsligt skulle gå över till deras sämre och otympligare tjänst när det är så enkelt att bara öppna Limewire och hämta allt där.

Hur vet du att den är otymplig? Den ska väl öppnas först på måndag? Enda "kruxet" som jag ser, är att dom kommer att använda annonser, men det finns även på många torrent-sidor och dylikt.

Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.

absolut

jag kan som motsats inte se anledningen till att köra limewire när man kan få grejerna direkt från bolaget

FÖRUTSATT att kvallen eller krångligheten inte skiljer - som kopieringsskydd eller nån extra spelare man måste installera som är tung å krånglig

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra gången jag hör ordet limewire - vad menas med det?
Limewire är ett program som man tankar hem diverse saker med.

Okej, det enda jag känner till är DC++ och torrents. Är limewire något av det? Eller något helt annat? 😄

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Andra gången jag hör ordet limewire - vad menas med det?
Limewire är ett program som man tankar hem diverse saker med.

Okej, det enda jag känner till är DC++ och torrents. Är limewire något av det? Eller något helt annat? 😄

Om du vet hur Kazaa och Morpheus funkar/funkade så vet du hur Limewire funkar. 😎
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan tyvärr glöma detta. Det visar sej att det är mer eller mindre ointressant för dagens musikkonsumenter. DRM och andra krav. Dessutom verkar inte alla parter vara överens. Glöm glöm.

Dementi från Skivbolagen

/ Mikke

Ja, det var väl inte helt oväntat. Spelar inte mig nån roll, så länge de fortfarande kör på stilen att alla distributionskanaler som de inte har kontroll över ska vara olagliga så är de lika onda oavsett om de startar en miljon gratistjänster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så har regeringen beslutat att varje bredbandsleverantör etc.. måste delge skivbolag, upphovsinnehavare osv.. adressen till den som tankat hem olagligt, vilket endast kunde begäras av polismyndighet eller åklagare tidigare 😉

Äntligen något som gör det direkt effektivt för att sätta dit "vanliga" fultankningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så har regeringen beslutat att varje bredbandsleverantör etc.. måste delge skivbolag, upphovsinnehavare osv.. adressen till den som tankat hem olagligt, vilket endast kunde begäras av polismyndighet eller åklagare tidigare 😉

Äntligen något som gör det direkt effektivt för att sätta dit "vanliga" fultankningar!

Länk?
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så har regeringen beslutat att varje bredbandsleverantör etc.. måste delge skivbolag, upphovsinnehavare osv.. adressen till den som tankat hem olagligt, vilket endast kunde begäras av polismyndighet eller åklagare tidigare 🥰

Äntligen något som gör det direkt effektivt för att sätta dit "vanliga" fultankningar!

tror du kraftigt förenklar

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så har regeringen beslutat att varje bredbandsleverantör etc.. måste delge skivbolag, upphovsinnehavare osv.. adressen till den som tankat hem olagligt, vilket endast kunde begäras av polismyndighet eller åklagare tidigare 😄

Äntligen något som gör det direkt effektivt för att sätta dit "vanliga" fultankningar!

Länk?

Har ingen länk, läste det i en "pappers" nyhetsdagstidning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så har regeringen beslutat att varje bredbandsleverantör etc.. måste delge skivbolag, upphovsinnehavare osv.. adressen till den som tankat hem olagligt, vilket endast kunde begäras av polismyndighet eller åklagare tidigare 😄

Äntligen något som gör det direkt effektivt för att sätta dit "vanliga" fultankningar!

tror du kraftigt förenklar

I så fall är det tidningen jag läste det i som förenklar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så har regeringen beslutat att varje bredbandsleverantör etc.. måste delge skivbolag, upphovsinnehavare osv.. adressen till den som tankat hem olagligt, vilket endast kunde begäras av polismyndighet eller åklagare tidigare 😛

Äntligen något som gör det direkt effektivt för att sätta dit "vanliga" fultankningar!

tror du kraftigt förenklar

I så fall är det tidningen jag läste det i som förenklar!

inte helt ovanligt i dagens journalistik

och då menade jag inte Dagen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...