Jump to content
Annons

...Kan bara starta upp Datorn med Firewiren urkopplad. Varför?


ljudsnubben

Recommended Posts

Jag har ett jätte problem med min nya Racktone halle4 (musik pc) och Mackie 1640 mixer med firewire option! Jag försöker starta upp datorn, men kommer inte längre än att windows xp loggan laddar, sen blir det bara svart. Mera händer inte. Jag startar om datorn och drar ur firewiren, då fungerar det. Jag får sedan koppla in kabeln när jag är inne i windows. Jag har prövat att avinstallera mixern och dess innehåll och sedan åter installerat allt. Det fungerar ett slag sedan är det samma visa. Jag har också de senaste drivrutinerna till firewirekortet, men det tycks ju göra varken bu eller bä! Va' faan är det som spökar? Hjälp någon!!

Mvh/ljudsnubben

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är kanske så, att datorns firewire-port inte kan lämna tillräckligt mycket ström för att uppstarten av kortet ska fungera ordentligt - och att det därför funkar bättre om du kör med separat nätdel till firewire-kortet...?

Link to comment
Dela på andra sajter

En speciel nät del till kortet?! Men den sitter ju i hela mixern som försörjs hela den med 220 volt (omvandlat till vad vet jag inte riktigt nu där jag står) men borde inte den ge "gas" till firewire kortet? Hmm? Men jag ska kolla upp lite och återkomma. Tack iaf!

Ska cheka min BIOS verision likaså.

G'night Amigos.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok - jag trodde att det handlade om ett separat ljudinterface som strömförsörjdes genom Firewire-porten. Sitter det i mixern som har egen nätdel, så borde det rimligtvis fungera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...