Jump to content
Annons

Lite gnäll angående demodelen.


peppemannen

Recommended Posts

Annons

Jag tycker inte heller att Studio ska tillhandahålla webspace. Det ingår liksom inte i konceptet någonstans, och är inte direkt försvarbart. Jag tror att det mest skulle lagga ner och bli rörigt.

Soundclick är jag heller inget fan av och lyssnar sällan på soundclicklåtar även om det händer då och då.

Moderator, oavsett vem är ett måste numera tycker jag. Jag har påpekat detta för Admin, men än så länge inte fått någon respons. Forumet har vuxit fort och snart måste det finnas någon som kan hjälpa till att flytta trådar rätt och styra upp inlägg om de är alldeles för tokiga.

Dessutom tycker jag som många flera här att man bör ha ett formulär om det går för demopostningar. Detta för att göra det så smidigt som möjligt att få med den informationen vi andra vill ha. Lyssnar så gott som aldrig på en demo som inte följer reglerna.

Viktigt tycker jag även är den regeln som varit uppe på förslag, men inte verkar ha blivit av, att man inte kan posta demos om man inte skrivit x antal inlägg 20 verkar vara en bra gräns. Jag bryr mig inte mig om att motivera varför det är en bra regel då detta har tagits upp ovan.

Slutsats: Formulär, Moderator, Liten begränsning på 20 inlägg. (samt ingen tillhandahållen webspace)

Jag vet att detta kan vara en upprepning av tidigare inlägg. Men jag vill med detta inlägg ställa mig bakom och stödja en uppstyrning av demoforumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara säga att jag håller med alla föregående talare angående det mesta. Moderator, formulär, 20-inläggsgräns låter som bra förslag!

Webspace vore väl förstås fint, men det känns som ganska låg prioritet. Det borde ju liksom inte va nåt större problem att få tag på nånstans att lägga upp sin låt. Man måste ju kunna anstränga sig lite också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

När jag var ny här så kände jag mig väldigt välkommen med en gång, det var mycket trevligt. Men när jag läser här så börjar jag faktiskt bli lite orolig för att denna positiva attityd håller på att ändra sig.

Utan nytt folk som strömmar in kontinuerligt så dör ett forum, det är därför av yttersta vikt att nytt folk lätt kan komma in i systemet. Att man måste skriva 20 inlägg innan man får lägga upp nåt på demosidan är jag därför emot.

Om man tvunget måste ha en begränsning skulle jag hellre se något i stil med "max en låt per vecka", det slår mer lika mot olika typer av användare, tror jag.

Men - vågar vi inte vara så schyssta mot nybörjare att de kan få feedback innan de har gett oss feedback på våra låtar?

Det finns nog en del användare som har lite svårt för att ge feedback också, antingen för att man inte är så duktig och precis har börjat komponera musik, eller för att man helt enkelt inte kan genren.

(Själv har jag lite svårt att ge feedback på saker som t ex hur kicken låter i nedre mellanregistret, och dylikt, jag gillar mer att analysera ackordslingor...)

Däremot får det gärna stå i reglerna för demoforumet, att man uppmuntras att ge feedback på andras låtar.

I övrigt: Att ha en moderator som håller reda på saker är bra, om det finns nån som orkar. Kan vara bra att byta moderator då och då, eftersom det troligen handlar om att säga samma saker om och om igen till folk och jag kan tänka mig att man tröttnar efter ett tag... ett formulär har jag inte heller något emot (som gärna får kolla så att länken funkar innan den accepterar bidraget!).

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Diwic har ett och annat bra att säga tycker jag. Att börja med 20-posters-regler och sånt skrämmer bort folk, och man ser snabbt mönstren på dom som postar låtar och skiter i allt annat, och då kan man ju bara strunta i att ge dom feedback. Att dra in massa fasta regler ger forumet lätt en tråkigare klang.

Å andra sidan skulle det inte skada med en moderator som håller lite ordning och reda när trådarna börjar spåra ur, men låt i så fall han eller hon själv avväga vad som är OK och inte.

Rockfart skulle säkert passa utmärkt som enväldig härskare och diktator på demosidan. Att vi inte röstar om det hela? Vilka kan tänka sig moderera demohörnan? (inte jag!) Man kan ju byta moderator nån gång då och då också om man vill det...

edit: Att nya användare spammar upp sin musik är det egentligen inget fel på. Det säger ju otroligt mycket mer om personen än en textbaserad presentation. Och det är klart att man vill göra gällande var man står musikaliskt när man är ny på ett ställe som detta.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

nykomling. svårt att tycka något än. ni visar att ni bryr er. vill ha ett användbart forum.

lyssnar på allting än så länge. läser det mesta och försöker orientera mig. ha tålamod med alla, det ger sig vilka avsikter folk har med demos.

(fin bild vacum)

Link to comment
Dela på andra sajter

nykomling. svårt att tycka något än. ni visar att ni bryr er. vill ha ett användbart forum.

lyssnar på allting än så länge. läser det mesta och försöker orientera mig. ha tålamod med alla, det ger sig vilka avsikter folk har med demos.

(fin bild vacum)

indi?? inte från tranemo? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...