Jump to content
Annons

Lite gnäll angående demodelen.


peppemannen

Recommended Posts

Nu börjar det bli rörigt och ostrukturerat på Demodelen. Hälften av inläggen bryter mot "reglerna" för demopostning. Oftast är heller inte låtarna direktlänkade vilket i många fall (och jag tror jag talar för många här) får en att hoppa över lyssningen. Det blir helt enkelt för besvärligt att leta efter den på någon sida eller registrera sig för att kunna ladda ner den.

Allt detta har i alla fall fått mig att börja ledsna på demodelen. Det tycker jag är synd och skam. Denna del är ju extremt viktig i detta forum.

Det har varit uppe i diskussion förut hur hanteringen av demos ska fungera. Jag med fler hade många bra förslag. Studio kontrade då med att något bra var på gång.

Kommer det att bli någon förbättring på demodelen?

Kanske ett helt nytt system?

Eller i allafall förbättrade funktioner som reglerar uteseende och länkning på ett bättre sätt?

Jag tror att detta är nödvändigt om demodelen ska blomstra i framtiden med alla kommentarer och kritik som är så viktig.

Mvh

Peppe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Skulle det kunna vara så, att hr Olsberg & Co tillhandahöll ett litet lagringsutrymme för demolåtar på forumet? Där skulle det vara raka rör in. Lätt för tidningen att hämta demolåtar för recension etc.

Skulle kunna finnas ett formulär att fylla i så att det var struktur på det hela. Begränsad liggtid etc.

//Nemo

Edit: Och så hr Rockfart som Admin förstås...

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Skulle det kunna vara så, att hr Olsberg & Co tillhandahöll ett litet lagringsutrymme för demolåtar på forumet? Där skulle det vara raka rör in. Lätt för tidningen att hämta demolåtar för recension etc.

Skulle kunna finnas ett formulär att fylla i så att det var struktur på det hela. Begränsad liggtid etc.

//Nemo

Edit: Och så hr Rockfart som Admin förstås...

Lagringsutrymme vore det optimala. Men dock inte gratis då viss bevakning, samt hårdvara krävs.

Sen ska själva sidan ha ett bättre upplägg, mer gjort för ändamålet, med formulär som "tvingar" användaren till ett visst utseende (inte utseendet på användaren alltså 😆 )

EDIT:

GIVET MED ROCKFART SOM ADMIN !!! 😄

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Handen.gif

Danny... börjar få kramp i armen snart...räcker det nu?

😆

Hehe...

Ligger inte röntgenstrålning på omkring 50Hz?

Du brukar ju vara känslig mot det så ta ut handen ur burken nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

alla dessa kids som i första inlägget postar demolåtar blir man ju less på åxå. En minimigräns för att kunna posta på demodelen borde ju vara att man skrivit 20 inlägg eller nått.

Mycket bra förslag...

Man ska ge för att få så att säga 😆

Visst ska man ge kritik för att kunna få också, mycket riktigt.

MEN, jag som ny i forumet och helt okunnig när det gäller inspelning har nog inte så mycket att säga till/tipsa andra om än så länge.

Jag håller med om att demo-delen borde styras upp, men ingen sån begränsning tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

alla dessa kids som i första inlägget postar demolåtar blir man ju less på åxå. En minimigräns för att kunna posta på demodelen borde ju vara att man skrivit 20 inlägg eller nått.

Mycket bra förslag...

Man ska ge för att få så att säga 😉

Visst ska man ge kritik för att kunna få också, mycket riktigt.

MEN, jag som ny i forumet och helt okunnig när det gäller inspelning har nog inte så mycket att säga till/tipsa andra om än så länge.

Jag håller med om att demo-delen borde styras upp, men ingen sån begränsning tack!

Tanken med den idén är vär främst att nya användare ska lyssna på befintlig musik och själva ge kritik innan de lägger upp sin egen. På det sättet känns det mer motiverat att ge bedömningar.

Du behöver inte kunna stämma en gitarr eller fisa nationalsången, men däremot visa intresse av andras musik innan andra visar intresse för din.

Så enkelt är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju mycket att lära av andra demo-forum på nätet. T.ex: om man lyssnat på en låt som man gillar är det smutt att med blott ett klick få upp alla låtar av samma artist. Fast då är vi inne på mer rena demoforum, och det är ju frågan om Studio ska gå åt det hållet... kanske dumt att försöka uppfinna hjulet på nytt när det redan finns rena demoforum som är bäst på sitt. Här är vi bäst på annat än just demoforum tror jag. Svår balans.

Sen borde det vara strängeligen förbjudet att använda Sound-fucking-click.com för sina demopostningar! Som jag gnällt om tidigare, man kan inte ladda hem mp3:an utan att regga sig, hi-fi streaming kraschar flertalet media players och lo-fi låter alltid illa. Våga vägra! 😉 Jag har iaf slutat lyssna på soundclickare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Det finns ju mycket att lära av andra demo-forum på nätet. T.ex: om man lyssnat på en låt som man gillar är det smutt att med blott ett klick få upp alla låtar av samma artist. Fast då är vi inne på mer rena demoforum, och det är ju frågan om Studio ska gå åt det hållet... kanske dumt att försöka uppfinna hjulet på nytt när det redan finns rena demoforum som är bäst på sitt. Här är vi bäst på annat än just demoforum tror jag. Svår balans.

Sen borde det vara strängeligen förbjudet att använda Sound-fucking-click.com för sina demopostningar! Som jag gnällt om tidigare, man kan inte ladda hem mp3:an utan att regga sig, hi-fi streaming kraschar flertalet media players och lo-fi låter alltid illa. Våga vägra! 😉 Jag har iaf slutat lyssna på soundclickare.

Schkål igen!

Soundclick och liknande är ett plågoris och borde begränsas till en del av nätet med brandvägg som är stängd för både in och utgående trafik!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske dumt att försöka uppfinna hjulet på nytt när det redan finns rena demoforum som är bäst på sitt. Här är vi bäst på annat än just demoforum tror jag. Svår balans.

Sen borde det vara strängeligen förbjudet att använda Sound-fucking-click.com för sina demopostningar!

Ja det ska ju inte bli någon hyperavancerad kopia på music.mp3.com mm mm.

Det måste fortfarande hänga ihop med forumet på ett korrekt sätt. Det som bör strävas efter är en "påtvingad" struktur av det hela.

Nu är demodelen ett rent forum och det märks som tidigare sagt på kvaliteten på posterna.

Det är lite svår balansgång.. men det finns idéer, så det hänger till stor del på Studio om dom vill göra bättringar.

Soundclick och övriga hemska länkningar... huvva...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller också med om det mesta som sagts även om jag inte varit så aktiv i demotråden själv. Nu till mitt:

Fågan är om inte studio kunde tjäna på att tillhandahålla gratis utrymme i alla fall för de mer aktiva på forumet. Det skulle kunna locka fler människor hit och detta skulle i sin tur kunna generea fler läsare. Eller kanske ge det till de som prenumererar på tidningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte alls att Studio ska erbjuda webspejs för låtarna - bättre om forumet förblir ett forum och inget annat.

Instämmer i att man borde "tvinga" folk att uppge info enl reglerna och kanske att det bör finnas en limit så att första inlägget inte blir en demogallup.

ELLER, så göra man Rockfart till moderator, då behövs inget av det ovanstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Fast hur skall man våga lägga upp sin egen muzak efter att ha haft synpunkter på andras...då får de ju chans att ge igen

de gör det också.

Fast det är svårt att ge igen på dig eftersom du aldrig postar nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...