Jump to content
Annons

Kristal Audio Engine


Plus o Minus

Recommended Posts

för ca:1 år sedan snubblade jag inn på en site vid namn www.kreatives.org och såg att det fanns en beta version på ett sequencer program vid namn Kristal Audio Engine.

idag gjorde gardebring samma manöver, och hamnade åter igen på www.kreatives.org.

men denna gång så fann jag detta ...

Kristal Audio Engine v1.0

- 16 audio tracks

- 32 Bit floating point audio engine

- 44.1 to 192 kHz sample rate

- 3-band parametric EQ &

- 2 VST insert slots per channel

- 3 VST master effect slots

- ASIO low latency audio driver support

- 4 KRISTAL PlugIn slots

och att dömma av spec listan så verkar inte programet ge överdrivet mycket frihet när det kommer till produktions möjligheter för den kräsne.

men för den mindre lyckligt lottade personen som har en vag budget och inte ställer allt för höga krav, så kan det vara ett bra alternativ, ... programet är nämligen GRATIS 😳

Kristal Audio Engine finner du här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ser lovande ut. Det är billigare än SX trots allt 🙂😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
Believe it or not: there are in fact people out there wasting their time with "cracking" a free product. And even worse: we heard rumors a while ago of someone selling KRISTAL on eBay!

Please do not pay anything for KRISTAL, unless you intend to use it for commercial purpose or if you want to support future development! The one and only point of sale is this website!

If you feel like cracking your free copy of KRISTAL, please download the crack here - popup-free!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Believe it or not: there are in fact people out there wasting their time with "cracking" a free product. And even worse: we heard rumors a while ago of someone selling KRISTAL on eBay!

Please do not pay anything for KRISTAL, unless you intend to use it for commercial purpose or if you want to support future development! The one and only point of sale is this website!

If you feel like cracking your free copy of KRISTAL, please download the crack here - popup-free!

🙂

Läste också det. Jisses. Men jag har sett liknande på fler gratisprodukter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett snabbtest på min internetlådda visar att det är lite tungt. Å andra sidan så nämner specarna 1GHz, och det har jag inte här, ej heller ASIO. Det verkar heller inte som om programmet jobbar med WDM-drivisar (som jag föredrar) utan valet står mellan ASIO eller de gamla MME (och då krävs nog mer än en sur Kåmpack 600MHz:are). Editeringen lämnar väldigt mycket att önska. Antalet kanaler är 16, färre kan inte väljas. Drag & drop funkar. Tar ogg och wave, men inte mp3. Reverbet är snyggt. Chorus låter plåt. Kristalizer fick maskinen att hänga sig i 20 sekunder. Mute/solo finns bara i mixern. Alla VST fungerar inte. DX känns den inte vid över huvudtaget. Men för att vara gratis är det säkert bra för någon. Lite Cubasestuk över utseendet (om det nu är en fördel, hehe). 😳 Avinstallation fungerade inte riktigt. Lite crap fick tagas bort manuellt. Ingenting för mig det här... 🙂

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...