Jump to content
Annons

ReFX Nexus till FL Studio 7 - Behöver hjälp!


MilanJ

Recommended Posts

Behöver hjälp med hur man installerar ReFX Nexus synthen till FL Studio 7!

Det var ett tag sen man gjorde det, sen var man tvungen att omformatera om datorn så nu har man glömt bort det..

När jag väljer att installerar Nexus setupen i VST foldern för FL 7 så vill den att jag installerar Nexus Content i någon local drive jag inte riktigt har förstått med vad dom menar, med andra ord, inget jag minns vad dom menade med. När jag väl försöker installera det så hittar inte Nexus synthen standard ljuden, alltså ljuden som finns i själva Nexus Content mappen. Var bör jaå installera eller lägga in Nexus Content mappen? Hur ska jag installera detalj för detalj/steg för steg?

Vore jätte tacksam för hjälpen!

4 månader utan Nexus.. Är tufft!!

// Milan J

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
Behöver hjälp med hur man installerar ReFX Nexus synthen till FL Studio 7!

Det var ett tag sen man gjorde det, sen var man tvungen att omformatera om datorn så nu har man glömt bort det..

När jag väljer att installerar Nexus setupen i VST foldern för FL 7 så vill den att jag installerar Nexus Content i någon local drive jag inte riktigt har förstått med vad dom menar, med andra ord, inget jag minns vad dom menade med. När jag väl försöker installera det så hittar inte Nexus synthen standard ljuden, alltså ljuden som finns i själva Nexus Content mappen. Var bör jaå installera eller lägga in Nexus Content mappen? Hur ska jag installera detalj för detalj/steg för steg?

Vore jätte tacksam för hjälpen!

4 månader utan Nexus.. Är tufft!!

// Milan J

Borde det inte stå i installationsinstruktionen vart du skall lägga grejerna?

Det brukar lösa snabbt vid en titt i ovan instruktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste väl leta upp ljudbanken i Nexus om jag minns rätt. 0TestTone.nxs tror jag filen heter, i alla fall när man installerar macversionen. Plocka fram synten, klicka på sysknappen sen imp exp sen leta reda på den där filen så ska det nog funka. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste väl leta upp ljudbanken i Nexus om jag minns rätt. 0TestTone.nxs tror jag filen heter, i alla fall när man installerar macversionen. Plocka fram synten, klicka på sysknappen sen imp exp sen leta reda på den där filen så ska det nog funka. 😆

Jo, det har jag fått fram varje gång jag har försökt installera synthen men den säger att den saknar resten av ljuden :/

Jag hade faktiskt jätte gärna varit nöjd om jag hade en instruktionsbok till själva Nexus produkten men eftersom jag fick skivan ner brännd av en kompis kollega så fick jag bara med mig installationsgrejerna och jag får inte tag på honom på något sätt.. surt som f*n..

Men som sagt, kan någon här hjälpa mig med det steg för steg? 😕

Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
Bästa är väl att ställa frågan på ReFX egna forum.

Där lär han inte bli långvarig när han uppger att det är frågan om en bränd skiva...

Kommer han inte vara långvarig på Detta forum eller menar du forumet om Nexus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa är väl att ställa frågan på ReFX egna forum.

Där lär han inte bli långvarig när han uppger att det är frågan om en bränd skiva...

Kommer han inte vara långvarig på Detta forum eller menar du forumet om Nexus?

Både och antagligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
  • 2 veckor senare...

dissa nexus och kör med ett riktigt plugin du kan skruva ljud i.. en rompler är ju bara tråkigt.. kört det innan men tröttnat helt på det och kör enbart egna ljud nu..

Redigerat av Nickeduvet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Ja, det är alltid tufft när stöldgodset inte fungerar som man vill. Pucko.

Haha min gamla tråd.. Ja du, ditt svar var ju riktigt moget bananaz. Jag bad om hjälp och inte efter dina suedi fasoner 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...