Jump to content
Annons

Trasig mick på Gibson LP


tAUG

Recommended Posts

:rolleyes: AAhh.. Det ofattbara har hänt, min mick har gått sönder till Gibson Les Paulen 😲 Och nu står jag här och funderar på hur jag ska göra. Köpa en precis likadan ny, eller uppgradera till något fetare kanske? Fast jag vet inte, jag är inte särskillt inne på EMG's 81, 85 eller vad de nu heter.. Jag menar att jag lirar liksom inte endast metal.

Spelar rätt mycket olika sorters musikstilar, blues, funk, jazz, metal osv..

SÅ.. Vad gör man!? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur vet du att mikrofonen är trasig? Kan ju också vara en lödning som lossnat.

Jo, jag tänkte också så.. Men jag snackade med en elektriker som fick lite misstankar att nåt va bränt utifrån min förklaring, och sen mätte han lite hit och dit och kom fram till att den var pajj..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du att mikrofonen är trasig? Kan ju också vara en lödning som lossnat.

Jo, jag tänkte också så.. Men jag snackade med en elektriker som fick lite misstankar att nåt va bränt utifrån min förklaring, och sen mätte han lite hit och dit och kom fram till att den var pajj..

är de inte lite effektivar att öppna upp plankan och kolla lödningarna. på så sätt ser du ju ifall det är trasigt eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte humbuckerpickups ganska oförstörbara? 😊 Jag tycker att du ska prova att till exempel koppla in micken direkt till en förstärkare, så att ljudet inte går igenom potentiometrarna och omkopplaren. Låter det inte då är det med stor sannolikhet fel på själva micken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja iof kanske lika bra att göra en sån sak också då, inte lita blint på vad han, elektrikern, sa...

Jag återkommer när jag vet mer 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...