Jump to content
Annons

Mysko med pluggar i Samplitude


BGGuitar

Recommended Posts

Hej, jag installerade Samplitude från senaste tidningen. Tänkte att det ändå var dags att uppgradera från Kristal som jag har använt till ett "riktigt" program. Samplitude har en hel del finesser som jag inte har nu.

Fast nu när jag började så upptäckte jag en mystisk sak. Jag har tex. använt Kjaerhus plug för Eq (Classic).

När jag har använt den i Kristal så har jag gjort så att när jag tex. har gjort en bra inställning för gitarr, så trycker jag på Save-iconen (som ser ut som en gammal PC-diskett) och sparar inställningen i en fil. När jag sedan jobbar i nästa projekt så trycker jag på Load och läser in min gamla inställning som jag var nöjd med. Sparar mycket tid på det. Jag gör en grundinställning för varje instrument.

Det mystiska i Samplitude är att Save o. Load ikonerna syns inte i Kjaerhus Classic Eq. Annars funkar det precis som vanligt men hur kunde Save/Load försvinna? Förstår någon det, finns det någon inställning jag ska göra någonstans?

Thorsten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Annars om ni har något annat bra tips på hur man sparar inställningar. Hur kopierar man tex. inställningar från ett projekt till ett annat. Eller ska man utgå från ett projekt med bra inställningar på Eq osv. och göra "Save As" för att få med det till det nya projektet?

Thorsten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars om ni har något annat bra tips på hur man sparar inställningar. Hur kopierar man tex. inställningar från ett projekt till ett annat. Eller ska man utgå från ett projekt med bra inställningar på Eq osv. och göra "Save As" för att få med det till det nya projektet?

Thorsten

Ett annat sätt att lösa ditt problem är att ta skärmdumpar på alla inställningar, det gör jag då jag tycker cubases patch hantering inte är den bästa medans Ableton Lives är klockren..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...