Jump to content
Annons

Vad ska man andvända för effecter för att få till en cascada bas


yobare

Recommended Posts

Annons

Hejsan

Har sett att detta är nått du varit på jakt efter ett tag nu här på forumet. Jag har svarat nån gång tidigare att jag inte håller på med denna stil, men jag vill ge ett tips. Testa att söka på youtube så kommer du hitta massa filmer om att göra musik i FL. Du kanske inte hittar direkta svaret men kanske hittar tekniker för att få fram det ljud du vill ha. Gör följande också, lägg in låten med cascada i FL och så försöker du hitta ett ljud som ligger så nära som möjligt, sedan försöker du helt enkelt skuva fram detta ljud med cascadalåten som referens. För att träna så kan du försöka återge samma musik som cascada har, det är riktigt bra träning. Tänk bara på att du har volymen på cascadalåten lika hög som dina instrument, annars kommer du uppfatta ljudet som "bättre".

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Effekter är inte det viktiga. Basarna är ordinär syntprogrammering och på sin höjd lite dist och en gnutta delay.

Ge förslag på en låt och gärna en länk till ett klipp vi kan lyssna på. Då kan vi ge bättre svar.

Eftersom Manuel Schleis är en av producenterna bakom Cascada är ett bra tips att kolla in samplingsskivorna som han gör åt sitt bolag Vengeance Sound.

Vengeance Ultimate Bass (demo-mp3)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...