Jump to content
Annons

Genvägsmeny/konfigurerbart on-screen-keyboard.


TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Hej, jag letar efter ett program(till Windows XP, helst freeware, men alla förslag är varmt välkommna) som gör att man kan lägga till egna genvägar på skärmen. Jag har googlat men jag har inte hittat det jag söker, jag vet inte riktigt vad jag ska söka på, jag har bla sökt på on screen keyboard, shortcuts, hotkeys, active desktop, buttons mm mm.

Jag har en tablet pc(kan VARMT rekommenderas till bla trumprogrammering 😊 ) och det skulle vara perfekt om jag kunde göra ett gäng egna knappar som dykte upp vid sidan av Cubase, eller "on top" snarare. Just nu kör jag med On-screen keyboard och det funkar bra, men det är ett helt tangentbord och, som jag har förstått det, så går det inte att "customiza" det nämnvärt (bara lite). Jag behöver kanske 10-20-30 knappar som kan innehålla de genvägarna jag använder mest, som tex Save, Autoscroll, Undo och Redo mm.

Det skulle ju vara råbra om man kunde konfigurera denna "genvägsmeny" så att mina Cubase-genvägar automatiskt öppnas när jag öppnar Cubase och mina Word-genvägar öppnas när jag öppnar Word och om jag själv kunde skriva på varje knapp var den fyller för funktion, men det är ju kanske bara drömmar 😱

Har jag förklarat dåligt eller förstår ni vad jag menar? Någon som har ett bra tips på ett sådant program?

Tusen tack på förhand.

Mathias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...