Jump to content
Annons

Dum fråga om byte av engelsk kontakt


Dexter

Recommended Posts

Hej hej,

måhända en dum fråga, men ändå: jag köpte en Presonus Central Station från England och fick således en nätdel med engelsk kontakt. En adapter är näst intill omöjlig att hitta, så jag tänkte byta kontakt. Min fråga är då om det bara att knipsa kontakten och ersätte den med en svensk jordad kontakt. Den engelska kontakten har en säkring i sig, påverkar det på nåt sätt.

Tacksam för svar.

/Dex.

EDIT: Tittade på Clas Ohlsons hemsida nu och det visar sig att de har just vad jag behöver.

Redigerat av Dexter
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inga problem att byta till Svensk kontakt, men kolla extra noga att du får jorden på rätt ställe.

England har samma spänning som i Sverige. Säkringen i kontakten är bara ett annat sätt att säkra på, vi har våra säkringar i centralen i stället.

OBS: jorden är den som är farlig att koppla fel. Höljet skall jordas till "sidan" på kontakten. De två andra kan man koppla hur som helst. Detta är inte alltid fallet, men det är ju en modern burk som säljs i hela världen så det är ingen fara.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...