Jump to content
Annons

Taner

Recommended Posts

I vissa remix låtar så brukar vissa DJ:s använda sig av en hackig effekt vid övergången. Jag hoppas ni fattar vad jag menar 😄 . Jag har inte någon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en låt med just den här effekten, posta den gärna!. Men hur får fram den? 😄

EDIT: Jag tror att låtar som är Chopped och Screwed har den här effekten, men jag är inte säker.

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
I vissa remix låtar så brukar vissa DJ:s använda sig av en hackig effekt vid övergången. Jag hoppas ni fattar vad jag menar 😄 . Jag har inte någon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en låt med just den här effekten, posta den gärna!. Men hur får fram den? 😄

EDIT: Jag tror att låtar som är Chopped och Screwed har den här effekten, men jag är inte säker.

svårt att veta vad du menar utan ljudklipp.

Är hacket på hela låten, på rösten eller i trummorna/ basen/ osv ?

Link to comment
Dela på andra sajter

I vissa remix låtar så brukar vissa DJ:s använda sig av en hackig effekt vid övergången. Jag hoppas ni fattar vad jag menar 😄 . Jag har inte någon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en låt med just den här effekten, posta den gärna!. Men hur får fram den? 😄

EDIT: Jag tror att låtar som är Chopped och Screwed har den här effekten, men jag är inte säker.

svårt att veta vad du menar utan ljudklipp.

Är hacket på hela låten, på rösten eller i trummorna/ basen/ osv ?

Låten typ. Det är precis på övergången.

Det är typ som en repeat. En viss "del av låten" repeates kanske 5 ggr typ, jätte snabbt.

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

I vissa remix låtar så brukar vissa DJ:s använda sig av en hackig effekt vid övergången. Jag hoppas ni fattar vad jag menar 😄 . Jag har inte någon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en låt med just den här effekten, posta den gärna!. Men hur får fram den? 😄

EDIT: Jag tror att låtar som är Chopped och Screwed har den här effekten, men jag är inte säker.

svårt att veta vad du menar utan ljudklipp.

Är hacket på hela låten, på rösten eller i trummorna/ basen/ osv ?

Låten typ. Det är precis på övergången.

Det är typ som en repeat. En viss "del av låten" repeates kanske 5 ggr typ, jätte snabbt.

Kan det inte bara va att dom loopar låten snabbare å snabbare med hjälp av spelaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

det första jag tänkte på var Tremolo, men det är kanske inget man använder på det sätt du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ HEJ

pluggen heter Glitch den du söker och den används mycket inom electro. Så leta upp den o hacka hur mkt du vill.

mvh

jason

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ HEJ

pluggen heter Glitch den du söker och den används mycket inom electro. Så leta upp den o hacka hur mkt du vill.

mvh

jason

Tack! det är nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag är ute efter. 😆

Fyfan asså, jag är kär i Glitch! 🙂

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ HEJ

pluggen heter Glitch den du söker och den används mycket inom electro. Så leta upp den o hacka hur mkt du vill.

mvh

jason

Tack! det är nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag är ute efter. 😛

Fyfan asså, jag är kär i Glitch! 😛

Jag hittade CopyShop... kanske funkar likadant det med

Link to comment
Dela på andra sajter

Replicant och Camelspace heter två andra rätt roliga pluggar. Fast dom kostar å andra sidan pengar.

Varför har du förresten postat det här i FL-avdelningen och inte under effekter?

För att han undrade hur man åstadkom det i FL och inte blev tillsagd att det var en VST-effekt förrän senare? 😆 Don't be a smartass.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför måste det alltid vara så att man trycker på en knapp för att få fram ljudet man letar efter??

kan det inte vara så att man bygger upp ljudet själv???

tar högst tio minuter att klippa till en riktigt fet glitsch!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

varför måste det alltid vara så att man trycker på en knapp för att få fram ljudet man letar efter??

kan det inte vara så att man bygger upp ljudet själv???

tar högst tio minuter att klippa till en riktigt fet glitsch!!!!!!

Varför inte, om knappen nu finns?

Det tar dig högst några timmar att skriva ut ditt inlägg för hand, stencilera ut 100 kopior och affischera hela stan istället för att bara slöskriva på en datamaskin!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

varför måste det alltid vara så att man trycker på en knapp för att få fram ljudet man letar efter??

kan det inte vara så att man bygger upp ljudet själv???

tar högst tio minuter att klippa till en riktigt fet glitsch!!!!!!

Varför inte, om knappen nu finns?

Det tar dig högst några timmar att skriva ut ditt inlägg för hand, stencilera ut 100 kopior och affischera hela stan istället för att bara slöskriva på en datamaskin!!!!!!!

LOL

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
HEJ HEJ

pluggen heter Glitch den du söker och den används mycket inom electro. Så leta upp den o hacka hur mkt du vill.

mvh

jason

Tack! det är nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag är ute efter. 🙂

Fyfan asså, jag är kär i Glitch! 🙂

Jag hittade CopyShop... kanske funkar likadant det med

Granulizer, på FL Studio funkar ganska likt. Man kan tweak och ha sig med den, men det går inte att glitcha som glitch, så att säga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, nu när den här snubben ändå har väckt upp den här tråden så kan jag väl säga vad jag tror. Brukar det inte finnas nånting som heter stutter på DJ:arnas mixerbord? Eller kan det inte va så att dom har en loopknapp på mixern eller på nån effektenhet som dom spelar upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

om du vill enbart göra det i fl, så kan du gå in på chop eller arpeggiate när du är inne i paino rollen, sen tar du bort nån ton här å var etc så får du till en "hack effekt".

Annars så kan du ladda ner en vst som heter Glitch som är väldigt användbar som även innehåller en gate.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...