Jump to content
Annons

Scanners - Lover of the Bayou


dede

Nån mening att lägga upp ensida?  

4 röster

  1. 1. Nån mening att lägga upp ensida?

    • Nej!
      0
    • Nja, nån låt kanske.
      1
    • Visst upp med rubbet, jag lyssnar!
      0


Recommended Posts

Scanners

Låt; Lover of the Bayou

Grupp; Scanners

Genre; Synt

Upphov; McGuinn/levy

Medverkande; Svante Clementson, Atari/Steinberg Pro24, Slobodanka Voice

Insp 1989

Använda instrument; Yamaha Dx7, tx7, Sequiential Prophet VS, Prophet 600, Kawaii K?,Akai s900

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja det känns lite outdated, tycker jag. Underligt producerat dessutom. Har du kvar orginaltaperna så skulle jag mixa om dem om jag var som du. Kvalitén är lite uurkk. Men låtmaterialet är inte helt oävet.

Jo jag har kvar orginaltejperna men det hjälper nog inte så mycket eftersom det bara är sången som ligger på en Fostex 8-kanalare, SMPT;ad till Atarin som styr syntar och sampler som jag inte längre äger. Annars kan jag väl hålla med om att mixningen låter lite ...äh, märklig. Dock fanns en tanke bakom; att försöka simulera ett riktigt rockband med fel och brister och allt. Lyssnar man på orginalet (Byrds live på "untitled" 1971) så får man ju inte precis intrycket att de repat ihjäl sig. Snarare tänt på och gått in och gett järnet till publiken.

Detta är från en kassettkopia. Jag har färdig master och en del av urkkvaliten skulle jag nog bli av med om jag fick tillgång till en 2spårs, 36cm/s, kvartstumsbands rullbandspelare. Finns det någon här på forumet som kan hyra/låna ut en sån alternativt köra över mina tejper till CD så blir jag fantastiskt glad?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...