Jump to content
Annons

Trådlöst system till gitarr.


TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Annons

Har också ett Samson system. Stort sett bra men jag upplever att lite av dynamiken försvinner, ungefär som om man hade lagt på en kompressor. Det system du visar här är ett AKG system vilket förpliktigar. Ruskigt bra pris. Mitt kostade runt 1800.- nytt.

//K-G

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag tänkte oxå att priset verkar okej(det är norska kroner och de är ju lite mer värda än svenska då, men ändå). Det är ungefär vad jag kan tänka mig att lägga på ett trådlöst system just nu, så då får man väl slå till när priset är rätt, hehe. Trist att ljudet ska förändras, det är ju inte riktigt det man vill åt. Är det stor skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra 😆 Har du upplevet några störningar någon gång? Eller att ljudkvaliteten blir sämre än med en kabel?

Jag upplever inga jätte förändrningar, den skulle vara väldigt liten. Fast jag spelar bas kanske jag ska tillägga.. Det enda man får se upp med är om det är fler som har något trådlöst. Andra instrument eller mikrofoner så man inte är på samma frekvenser och härjar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda man får se upp med är om det är fler som har något trådlöst

Ja, där sa du nåt, trummisen har ju gått och köpt sig en sån där Madonna-mick, så då måste jag väl höra villken frekvens han kör på först.

Jag upplever inte att ljudet färgas. Däremot är förändringen av dynamikomfånget hörbart (på mitt system iaf).

Okej, synd att det ska vara så, men det är väl kanske the price man have top pay då.

Tusen tack för svaren, bägge 2 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser ingenting i texten om någon "diversity" (vette sjutton vad det heter på svenska). Hoppar du upp någon dryg tusenlapp i pris bör du kunna hitta ett system med "true diversity"; Då har systemet två mottagare och kan hoppa sömnlöst mellan dessa. Alla som någon gång strömmat data, musik eller vad det nu kan vara har säkert upplevt att det ibland blir stopp i strömmen. Det kan man möjligen stå ut med om man tittar på film, men står man på scen så är det mindre kul om ljudet försvinner i några sekunder...

Dyrare system har också flera valbara frekvenser, det är inte dumt att ha. Man vet aldrig vad som kan dyka upp på nya spelställen... 🙂

Själv har jag ett Samson-system (Airline, med halvracksmottagaren). Funkar alldeles utmärkt för live-bruk. Klart man hör skillnad jämfört med en kabel. Vågar inte sätta fingret på vad, men det känns som om både signal, dynamik och frekvensomfång är lite mer begränsat. Men det är detaljer. Dessutom är det stor skillnad på vilken förstärkare man använder. Kör jag med min digitala Vox märks det knappt. Kör jag med en lite äldre Marshall rör-combo så blir det står skillnad jämtemot att använda kabel.

Link to comment
Dela på andra sajter

För sent, nu har jag köpt den 🙂 Nejdå, men jag får testa den här och hoppas på att den funkar som jag vill. Just nu har jag inte råd att hoppa upp en tusenlapp i pris, men det var ett bra tips, jag visste att det var nån sån smart funktion som man skulle se efter, men jag kom inte ihåg vad det var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...