Jump to content
Annons

Movie star! ( det e borta) Nöjd?


Recommended Posts

Annons

Tycker att låten är lite småkaxig men den hade aldrig funkat om inte "Moviestar" temat hade saknats , det är lite listigt det där att spela på nostalgi........och egentligen kommersiellt helt rätt .

Även om det låter som om du hade en line ut ledning från en Gameboy och knyckt den rakt av från nåt spel...... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoogachacka!!! 😉 Var det meningen att man skulle bli stressad så är den mycket lyckad. Hela det felsynkade moviestarspåret gör mig grymt nervös....

Stressad?

Jag blir mest förbannad. Jag vet inte varför. Men blev mer och mer förbannad ju längre jag lyssnade.

Bra? Nä.

Charmigt? Oh nej.

Du kanske borde vara lite mer försiktig vad du postar för musik. Risken finns nog att ingen tar dig på allvar efter ett par såna här låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

vågar inte lägga ut låtar längre 😉

Det är klart att du skall lägga ut låtar. Men du får vara förberedd på att bli rejält kritiserad. Sedan kan det ibland hända att en del av kommentarerna är lite syrliga. Det blir lätt så när en massa musiker kritiserar varandra.

Det är också viktigt att du postar lite vad du vill att man skall tycka till om. Så slipper du få en massa övergripande kritik.

Tonen här är oftast lite rå. Å andra sidan tar sig folk tid att ladda hem din låt och verkligen lyssna på den. Ta till dig den kritik som du tycker är konstruktiv och skit i det andra. Om du blev sårad av mina kommentarer så var det inte meningen att skrämma bort dig från att lägga ut låtar. Jag gillade verkligen inte låten bara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg för guds skull inte upp låtar om du inte klarar av att ta kritik!

Demohörnan är ju kanon här, och det är väldigt sällan folk snackar ren dynga när dom tycker nåt angående andras låtar. Nu har jag tyvärr inte lyssnat på din låt och har ingen aning om hur den lät, men efter att ha läst vad annat folk sägar så var det troligen inget vidare och det är bara att hacka i sig. Vad är det för poäng med att lägga upp saker om man inte vill ha konstruktiv kritik (vilket du faktiskt fått massor av, fast du valt att sura över istället för att ta tag i låten)?

edit: Att tonen ibland är lite rå tycker jag bara är bra! Jag värdesätter raka ärliga svar framför någon jävla sorts fånig inbördes beundran där vi höjer varandra till skyarna. Skitskönt att få höra "den pretentiöse jävel! skärp dig", det får ner mina fötter på jorden i alla fall. Det är ju just distansen till sin egen musik man lätt tappar och det är ju klockrent att ha lite folk att tycka ärligt då!

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Instämmer fullständigt, Vacum!

Visst ska man ta fasta på det positiva när man recenserar demos, men kanske ännu viktigare är ju att peka på fel och brister.

Annars kan man ju aldrig bli bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis så! Om man inte får veta sina brister, hur ska man då kunna bli bättre? Och det gäller inte bara ens musik, utan även ens personlighet o hela kånkarången.. 🙂

edit: men det finns förstås undantag där folk spyr galla omkring sig snarare för att de själva har taskig personlighet.. 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Oh, det är rätt enkelt. Du väljer att trycka på knappen ny Gallup i högerkanten.

Fyll i ämnestitel och beskrivning som vanligt.

Sedan en galluppfråga som: Är detta värt att jobba vidare på?

Därunder finns en box, där skriver du i ett alternativ per rad. Alternativen får sedan sina egna boxar när allt är klart.

5 - Bäst

4 - Bra!

3 - ok

2 - Sämre

1 - Kass

sen skriver du in infon precis som vanligt i den nedersta rutan. sist men inte minst trycker du lägg till min röst. Och vips har du en gallup klar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

..O tänk va snabbt ett topic svänger från att vara lite ledsamt till massor med humor... bara *sådär*.. 🙂

Håller med VacUm o Nattis m.fl.. detta stället är nog ovanligt - rakt på sak -

inget finlir med ord om musik som inte funkar.. men med svar som kan hjälpa vederbörande att t.e.x förstå tekniken bakom och därigenom göra bättre resultat.

...Det hade dessutom varit extremt jobbigt att få höra att allt man gör låter sviiiiiiinbra, bättre än den o den artisten o.s.v 🙂

..eller har jag fel?

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte det är kul med forum där alla håller varandra om ryggen och inte kan komma med vettig konstruktiv kritik. Än värre är det med forum proppade med fanboys överallt. Nu ska jag iofs tillägga att folk visst håller varandra om ryggen här, men inte alls lika mycket som på andra forum. Dessutom så har vi det personliga planet som jag dessutom tycker är ganska ovanligt... Bra på allt men inte bäst på något skulle kunna vara en sammanfattning. Kanske just därför man trivs så bra här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...