Jump to content
Annons

Från 2 till 3 GB RAM stor skillnad med Logic Studio?


leaf

Recommended Posts

Jag har idag en iMac med 2GB RAM, Logic Studio(Pro 8), OS X 10.4.10 och inbyggda ljudkortet.

Undrar nu över om jag kan märka skillnad i prestanda om jag uppgraderar RAM till 3GB?

Använder idag 95% mjukvaru synthar i Logic ett par spår Audio kanske ibland.

Någon som vet eller har testat?

Tackar för svar!

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har idag en iMac med 2GB RAM, Logic Studio(Pro 8), OS X 10.4.10 och inbyggda ljudkortet.

Undrar nu över om jag kan märka skillnad i prestanda om jag uppgraderar RAM till 3GB?

Använder idag 95% mjukvaru synthar i Logic ett par spår Audio kanske ibland.

Någon som vet eller har testat?

Tackar för svar!

😉

Nja, prestanda i den mening att du kan ladda in med ljud dvs samplingar i exs24 eller liknande som har samplingar/bibliotek så kommer du att höjja det taket, absolut. Men inte mer än just till 3 till 3.5GB sen tar det egentligen stop. Det har med att göra hurvida applikationerna stöder för 64 bitar eller inte. Det pågår mycket tjaffs nu runt om på forumen. Men steget för dig så kommer du att få mer krut i burken, alltså höjja taket för samplingar mm. Men det är oxå det ända du kommer märka av.

Leopard kommer om två veckor. Då kommer vi få se hur det blir med dom som har mer än 4 GB ram, om det verkligen blir stöd för 64 bitar fullt ut. Sen kan det ju bero på tredjepartstillverkarna om dom gör pluggar/samplingar som kan utnyttja det. Stödjer det fullt ut till 64 bitar hela vägen? Ja, då behöver vi i stort sett aldrig mer bry oss om det problemet. Då är det bara att proppa burkarna fulla med minnen så vi spyr! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...