Jump to content
Annons

Frågor om min röst


sockerkakan

Recommended Posts

Annons
Leeroy (oregistrerad)
Klart man kan använda autotuner på ett bra sätt och inte överdriva det hela som vissa producenter gör.

Det finns vissa som klarar av det riktigt bra då det inte allts hörs.

Precis, det används mer än de flesta anar i dagens musikfabriker. Lite tråkigt kan man ju tycka men jag skall inte klaga, utvecklingen går framåt och den som ställer sig i vägen blir överkörd! :rolleyes:

ja men med utveklingen försvinner dom bra artisterna oxå Eva Cassidy, en akustik gitarr sång rakt upp och ner, blir inte bättre än så! mycket av dagens musiken som spelas på tv samt radio handlar ju mer om uteseende än röst! så jag säger skrota atoutuner och låt dom som kan sjuga sjuga! känner att jag låter veldigt konservativ haha(:

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man kan använda autotuner på ett bra sätt och inte överdriva det hela som vissa producenter gör.

Det finns vissa som klarar av det riktigt bra då det inte allts hörs.

Precis, det används mer än de flesta anar i dagens musikfabriker. Lite tråkigt kan man ju tycka men jag skall inte klaga, utvecklingen går framåt och den som ställer sig i vägen blir överkörd! :rolleyes:

ja men med utveklingen försvinner dom bra artisterna oxå Eva Cassidy, en akustik gitarr sång rakt upp och ner, blir inte bättre än så! mycket av dagens musiken som spelas på tv samt radio handlar ju mer om uteseende än röst! så jag säger skrota atoutuner och låt dom som kan sjuga sjuga! känner att jag låter veldigt konservativ haha(:

Ja, egentligen kan jag inte göra annat än att hålla med dig. Jag föredrar sångare som kan sjunga, instrumentalister som behärskar sina instrument och så vidare. Föredrar musik som är nyskapad och inte återanvänd. Men har inget emot att testa på nya grepp heller... men att hindra utvecklingen fiins ju inte. Det fanns de som vägrade genomföra omtagningar redan på stenåldern har jag hört. 😠 Nu skall jag sluta innan tråden kapas till något helt annat än vad den var avsedd för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Leeroy (oregistrerad)
Klart man kan använda autotuner på ett bra sätt och inte överdriva det hela som vissa producenter gör.

Det finns vissa som klarar av det riktigt bra då det inte allts hörs.

Precis, det används mer än de flesta anar i dagens musikfabriker. Lite tråkigt kan man ju tycka men jag skall inte klaga, utvecklingen går framåt och den som ställer sig i vägen blir överkörd! :rolleyes:

ja men med utveklingen försvinner dom bra artisterna oxå Eva Cassidy, en akustik gitarr sång rakt upp och ner, blir inte bättre än så! mycket av dagens musiken som spelas på tv samt radio handlar ju mer om uteseende än röst! så jag säger skrota atoutuner och låt dom som kan sjuga sjuga! känner att jag låter veldigt konservativ haha(:

Ja, egentligen kan jag inte göra annat än att hålla med dig. Jag föredrar sångare som kan sjunga, instrumentalister som behärskar sina instrument och så vidare. Föredrar musik som är nyskapad och inte återanvänd. Men har inget emot att testa på nya grepp heller... men att hindra utvecklingen fiins ju inte. Det fanns de som vägrade genomföra omtagningar redan på stenåldern har jag hört. 😆 Nu skall jag sluta innan tråden kapas till något helt annat än vad den var avsedd för.

Skål (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...