Jump to content
Annons

En ny låt


Oski

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
OGG stöder väl de flesta mediaspelare i dagsläget? Winamp kan ju spela det, fast här finns det väl en massa bisserwessers som använder något alternativt 🙂

Typ besserwisserspelaren Windows Media Player?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
fast här finns det väl en massa bisserwessers som använder något alternativt 😛

Alternativ till vad?

Verkar ju mer besserwisserfenomen att köra Ogg.

Personligen är jag mer intresserad av att låta min närmsta krets (en sisådär 17 miljoner användare) höra min musik, än att använda det "senaste" filformatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man inte använda det nya om det är bättre? Om alla skulle börja använda ogg istället så skulle det bara innebära em förbättring. Föressten, är det inte en snubbe som har patent mp3, som egentligen ska ha pengar av alla som använer mp3?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man inte använda det nya om det är bättre? Om alla skulle börja använda ogg istället så skulle det bara innebära em förbättring. Föressten, är det inte en snubbe som har patent mp3, som egentligen ska ha pengar av alla som använer mp3?

Jo, JAG! Skicka pengarna till det här kontot är ni snälla och berätta för era kompisar:

SEB 0044 50984090 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man inte använda det nya om det är bättre? Om alla skulle börja använda ogg istället så skulle det bara innebära em förbättring. Föressten, är det inte en snubbe som har patent mp3, som egentligen ska ha pengar av alla som använer mp3?

Jo, JAG! Skicka pengarna till det här kontot är ni snälla och berätta för era kompisar:

SEB 0044 50984090 🙁

När kan vi vänta oss www.hammagrella.se v1.0?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite höga congas i introt, melodislingan försvinner. Sen distar mina högtalare när låten går igång, skarevaså? Annars hade det varit rätt smart, kompet påminner om "Magic fly" med Space. Nån som kommer ihåg den otroligt sköna 70-talsdängan förresten?

Edit: Eller tänker jag på "Oxygene" med JM Jarre?

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten var sådär.. jag måste tyvärr säga att disten störde mig lite. Och som sagt höj meloditjafset. Kan nog bli fint. Congasen ligger bra tycker jag.

Får jag tipsa om en gratis spelare som klarar .ogg?

Klicka här

🙂

Om ni har så pass snabb internet-uppkoppling så ni kan tänkas tanka hem låten så kan ni nog ta några sekunder och tanka hem 733 kB-versionen av den.

Redigerat av Hagelberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
öhm, jo visst distar det när elguran sätter in. Ja det ska va så  🙂

Tycker du congasen är höga? hmm, jag tycker dom är ganska lagom. Det är meloditjafset som är för lågt. ska fixa det nåt tag.

Tack ska ni ha.

Hela paketet distar ju, Gör det hela olyssningsbart. Blir bara en jämntjock massa i Soundforge.

Gör om mixen & normalisera för guds skull!

Men, det låter som en kul låtidé.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

ojdå, man ska inte ha några förväntningar om man ska lyssna på låten, då blir du bara besviken 😱. Men jag kanske fixar det då..

EDIT: Nu finns en mp3 version som är lite annat mixad, den blev lite låg, men det får va så.

http://peak.sorkmos.com/Mp3or/Dum%20di%20dum%20cover.mp3

Redigerat av Oski
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...